Nesmrteľné albumy, ktoré slávia okrúhle výročia

Určite sa sem nezmestia všetky, vyberáme symbolicky päť kúskov, ktoré zasiahli metalovú scénu na viacerých frontoch.

BLACK SABBATH – MASTER OF REALITY (21.7.1971)

Už rovnomenným debutom Black Sabbath rozvírili alebo skôr rozčertili vtedajšie hudobné vody na celom svete.

Tretí album Master of Reality podľa kritikov položil základy pre ďalšie smerovanie kapely.

Ani hendikep gitaristu Tonyho Iommiho nezhoršil nahrávky Black Sabbath. Skôr naopak, vďaka chýbajúcim článkom na prstoch prišiel s originálnou hrou a zvukom.

Black Sabbath ani neskrývali, že ich hudobné počiny sa nie vždy zhodovali s presnosťou hudobných pravidiel, ale akoby im to ani neubralo na sile ich hudby.

Album Master of Reality nám ponúka podladené gitary, úderné rytmy a všadeprítomnú bezútešnú atmosféru, ktorá sa ukázala byť medzníkom v časoch ranej metalovej hudby.

METALLICA – MASTER OF PUPPETS (3.3.1986)


Master of Puppets priniesol niečo viac špecifickejšie oproti predchádzajúcim albumom.

Zároveň ide o posledný album, ktorý Metallica nahrala s Cliffom Burtonom.

Cenený pre svoju techniku a kompozíciu sa nahrával v dvoch odľahlých kútoch sveta – Amerike a Dánsku.

Začiatkom 90. rokov sa album Master of Puppets stal prvým thrashmetalovým albumom, ktorý získal platinu. Môžeme povedať, že album zasiahol širšie publikum a prerazil viac v mainstreame.

SLAYER – REIGN IN BLOOD (10.7.1986)

Album Reign in Blood je považovaný za jeden z najvplyvnejších thrashmetalových albumov všetkých čias.

Technické gitarové riffy, rýchle tempo a temné, násilné texty. Slayer týmto albumom pokračovali v štafete po Metallice, aby rozšírili definíciu thrash metalu.

Reign in Blood bol prvou spoluprácou s producentom Rickom Rubinom a má pomerne krátku stopáž, ani nie 30-minútovú. Rýchlosť bola pre tento album špecifická.

OPETH – BLACKWATER PARK (27.2. 2001)

Ide o piatu štúdiovku švédskych metalistov, ktoré kladne prijala kritika i publikum. Bola to prvá spolupráca medzi Miakelom Akerfeldtom a Steveom Wilsonom.

Krátke pesničky by sme na Blackwater Park hľadali márne. Minutáž sa pohybuje štandardne medzi 6-10 minút s prepracovanými aranžmánmi.

Album nie je len významným medzníkom vo zvuku a štruktúre Opeth, ale tiež hudobným súladom medzi Akerfeldtom a Wilsonom. Tí svoje hudobné vízie pretavili do albumu Storm Corrosion (2010), ktorý vydali ako duo.

SYSTEM OF A DOWN – TOXICITY (9.4. 2001)

V časoch vydania tohto prelomového albumu, sa na numetalovej scéne pohybovali Limp Bizkit a Korn. Kapele System of a Down sa podarilo urobiť stopu do hudobného sveta tiež.

Čo System of a Down definovalo na albume Toxicity? Väčšia žánrová rozmanitosť a hutný, drsný zvuk. Samotná kapela sa ani nehanbila použiť nezvyčajné alebo v metalovej hudbe málo používané nástroje.

Od vrieskajúcej politickej paniky do jemných melodických folkových harmónií, abstraktných textov, System of a Down na Toxicity predvádzajú niečo jedinečné, čo očarilo ďalšie kapely, ktoré ich nasledovali.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *