Seriál sa pomaly blíži ku koncu. No ešte neplačte, kvôli slzám sa vám bude ťažko čítať jeho predposledná časť so Slade, Jimim Hendrixom a AC/DC.

Už sme si asi všetci zvykli, že pozeranie akéhokoľvek televízneho programu nám prerušuje nemalý počet reklám. Vtedy väčšina divákov prepne na iný kanál. A práve tomu sa tvorcovia snažia vyhnúť tým, že do reklamy vkladajú obľúbené pesničky. Veď kto by prepol inam, ak z televízie počuť The Rolling Stones, Deep Purple či Kiss, aj keď o ponúkaný produkt nemá záujem?


1. Cum On Feel The Noize od Slade v reklame na GoldieBlox

Dievčatko, ktoré si spieva dobrý rockový hit, sme tu už mali. A teraz si predstavte veľa malých dievčatiek s ružovými hračkami. Spievajú si Cum On Feel The Noize s pozmeneným textom „Come on, get your toys, girls make some noise, more than pink, pink, pink, we want to think.“ (Poď, zober tvoje hračky, dievčatá robte hluk, viac ako ružovú, chceme myslieť.) A potom všetky svoje hračky odpália do vesmíru na rakete. Spoločnosť sa tým snaží poukázať na to, že u nich nenájdeme len tie klasické dievčenské hračky. Skladbu Cum On Feel The Noize mnohí nepoznajú v origináli od Slade, ale ako cover od Quiet Riot. Tí nahrávali od roku 1975, ale nemali žiadny veľký hit, až kým nevyšla v roku 1983 ich verzia tejto skladby. Aj vďaka nej sa album Metal Health vyšplhal na vrchol rebríčka. Ich verzia je vo svete o dosť úspešnejšia ako tá originálna.  

spustiť videospustiť video

2. Purple Haze od Jimiho Hendrixa v reklame na Citi Visa

Zlatý olympijský medailista Billy Demong (americký lyžiar) nám v reklame na platobnú kartu Visa vysvetľuje, že keď trénuje, vždy počúva hudbu. Hip-hop, klasiku. Ale ku skákaniu potrebuje niečo špeciálne. A vtedy sa ozve Hendrix s Purple Haze. A Hendrix špeciálny určite je, na tom sa asi zhodneme všetci. Purple Haze bol jeho druhý singel, vydaný v roku 1967. Text piesne bol údajne napísaný na základe sna. Jimimu sa snívalo, že kráčal popod morskú hladinu, keď ho „obkľúčila“  purpurová hmla, pohltila ho a stratil sa. Nakoniec ho zachránila viera v Ježiša, ale popisoval to ako traumatický zážitok. Slová „‘scuse me while I kiss the sky“, ktoré znejú aj v reklame, sú často chybne interpretované ako „‘scuse me while I kiss this guy“. Jimi ich v tomto znení spieval na jednom koncerte ako vtip a ukázal na jedného člena kapely.

spustiť videospustiť video

3. You Shook Me All Night Long od AC/DC v reklame na LG

Skladba z albumu Black In Black, podľa VH1 desiata najlepšia zo 100 skladieb 80. rokov a podľa tejto televízie aj najlepšia zo všetkých hitov tejto kapely. Prvá pesnička s novým spevákom Brianom Jonhsonom, veľmi obľúbená v striptízových kluboch. Veď americké dievčatá inšpirovali kapelu k stvoreniu tohto hitu, keď na Bahamách nahrávali Back In Black. Kapela ju hrala, aj keď ich uvádzali do Rock n‘ Rollovej Siene slávy. Steven Tyler, ktorý ich tam uviedol, si to zaspieval spolu s AC/DC. To je You Shook Me All Night Long, ktorú si spoločnosť LG pred pár rokmi vybrala do reklamy. Chlapík sa pri jej počúvaní úplne vcíti do gitaristu Angusa Younga. Nechýba ani jeho charakteristické poskakovanie. 

spustiť videospustiť video

Ďalšie časti seriálu