TIP REDAKCIE: Hudobné nástroje, zvuková technika a príslušenstvo od TOP značiek

Rock v reklamách – 2. časť

Už sme si asi všetci zvykli, že pozeranie akéhokoľvek televízneho programu nám prerušuje nemalý počet reklám. Vtedy väčšina divákov prepne na iný kanál. A práve tomu sa tvorcovia snažia vyhnúť tým, že do reklamy vkladajú obľúbené pesničky. Veď kto by prepol inam, ak z televízie počuť The Rolling Stones, Deep Purple či Kiss, aj keď o ponúkaný produkt nemá záujem?

Minulý týždeň sme vám predstavili prvé tri reklamy, ktorým v pozadí hrá rocková hudba. Dnes už na vás čakajú ďalšie tri, ktoré vás prinútia dopozerať celú reklamu až do konca.

1. Dust In The Wind od Kansas v reklame na Subaru

Po veľkom úspechu Carry On My Wayward Son sa kapela dostala pod tlak, bolo treba napísať ďalší hit. Gitarista Kerry Livgren sa rozcvičoval na akustickej gitare, keď sa jeho žene zapáčila melódia a presvedčila ho, aby k tomu napísal slová. A tak sa na svetlo sveta dostala ich prvá akustická nahrávka Dust In The Wind. Mnohí ju považujú za najznámejšiu akustickú rockovú skladbu. To si zrejme myslia aj mnohí režiséri, producenti a spol., a radi ju vkladajú do rôznych filmov, reklamy nevynímajúc. Na úspech Dust In The Wind stavili aj tvorcovia reklamy na Subaru. Reklama, ktorá vznikla v roku 2005, bola určitým comebackom piesne. Tá bola po 11. septembri 2001 spolu s ďalšími 149 skladbami v akejsi „no-play zone“ kvôli možnému chybnému výkladu ich textov. 

2. Born To Be Wild od Steppenwolf v reklame na Halfords

Notoricky známa skladba, často popisovaná ako prvá heavymetalová, tiež znejúca z mnohých počinov televíznej a filmovej produkcie. Pri jej počúvaní si asi každý predstaví jazdu na motorke s vetrom vo vlasoch, ako to znázorňuje aj reklama na diétnu Pepsi. No upozorniť chceme na inú reklamu s hitom od Steppenwolf. Ľudia zo spoločnosti Halfords (predávajú príslušenstvo do áut a k bicyklom) sa rozhodli, že nebude nič lepšie, ako dať do reklamy rodinku cyklistov, všetkých, vrátane dieťaťa, s dlhou bradou, a k tomu odrecitovať prvé verše Born To Be Wild. Skvelý príklad toho, ako jednou polminútovou reklamou zničiť pesničku.

3. We Built This City od Starship v reklame na Three

Na prvý pohľad podobný scenár ako v predchádzajúcej reklame. Dievčatko ide na bicykli a k tomu jej hrá rocková pecka. No na „druhý pohľad“ zisťujeme, že sú úplne odlišné. Dievčatko síce má ružový bicykel a v košíku mačku, no v tvári nepopierateľný výraz pravej rockerky. „We built this city on rock n‘ roll!“ si spieva spolu s domácim miláčikom. Mobilná sieť Three touto reklamou pomohla samotnej skladbe, ktorá je označovaná ako najhoršia pesnička 80. rokov, ak nie aj všetkých čias. Po odvysielaní reklamy skladba v britskom singlovom rebríčku vyskočila zo 158. miesta na 26. Skvelý príklad toho, ako jednou minútovou reklamou vdýchnuť starej zatracovanej rockovej pesničke nový život.

Poznáte aj iné reklamy, v ktorých hrajú tieto piesne? Dajte nám o nich vedieť v komentároch.

Ďalšie časti seriálu:

1. časť, 3. časť4. časť5. časť6. časť7. časť8. časť9.časť10. časť

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *