Existuje jedna povesť, podľa ktorej sa raz ujo Blues vášnivo stretol s tetou Country a ich neočakávaným potomkom sa stal Rock n' Roll. Britský bluesman JOHN MAYALL je taký starý, že tento okamih mohol zažiť aj osobne. V roku 1966 predstavil vo svojej kapele svetu Erica Claptona, neskôr nahrával s Peterom Greenom (Fleetwood Mac) či Mickom Taylorom (The Rolling Stones). Hrá dodnes a dokonca v pravidelných intervaloch vydáva nové CD ako napríklad novinku Nobody Told Me. Šíriť po svete blues je pre Mayalla misia, ktorej zasvätil svoj život.

A práve lásku k čiernej hudbe z americkej delty, energiu a radosť z hry cítiť z každého tónu čerstvého albumu britského bluesového veterána. Mayall so svojou koncertnou kapelou spojil, podobne ako už v minulosti, sily s gitarovými hrdinami, ktorý dodali každej piesni špecifický šmrnc. Práve na dialógu stále veľmi vitálneho spevu Johna Mayalla a jeho hostí je postavená celá doska. Bluesová superstar Joe Bonamassa zažiari hneď v dvoch kúskoch (What Have I Done WrongDelta Hurricane).

V dobrom prekvapí hosťovanie „rockerov“, konkrétne kanadského gitaristu Alexa Lifessona (Rush) a Stevena Von Zandta zo sprievodnej kapely Brucea Springsteena. Príjemným potešením je, že prevažujú štichy dynamické a do vyslovene spomínajúcich nálad sa britský bluesový kmeť ponorí iba v záverečnom poohliadnutí za životom s názvom Nobody Told Me

Na albume sa striedajú kúsky prebraté aj pôvodné, ako je u bluesmanov zvykom. Na rozdiel od iných sa ale Mayall nebojí prehrať piesne po „mlaďasoch“ ako Joe Bonanamassa či Gary Moore. V jeho podaní nestrácajú šťavu, získavajú nový ksicht a predstavujú silné miesta albumu. Prečo donekonečna prehrávať Muddyho Watersa či Howlin' Wolfa, keď na svete existuje toľko dobrej bluesovej hudby? Na druhú stranu zamrzí, že z Mayallovej autorskej dielne pochádzajú iba tri záverečné piesne, pretože patria k najvydarenejším na aktuálnom albume.

John Mayall nahral pohodový bluesový album do každého počasia či nálady. Ctí si tradície, ale neutápa sa v stareckej rozvláčnosti. Ak bude toto posledné dielo s autorským podpisom osemdesiatpäťročného britského hudobníka, tak sa lúči so svetom dôstojným štýlom.

Zreje blues Johna Mayalla ako víno? (recenzia) - 1Zreje blues Johna Mayalla ako víno? (recenzia) - 2Zreje blues Johna Mayalla ako víno? (recenzia) - 3Zreje blues Johna Mayalla ako víno? (recenzia) - 4Zreje blues Johna Mayalla ako víno? (recenzia) - 5Zreje blues Johna Mayalla ako víno? (recenzia) - 6Zreje blues Johna Mayalla ako víno? (recenzia) - 7Zreje blues Johna Mayalla ako víno? (recenzia) - 8Zreje blues Johna Mayalla ako víno? (recenzia) - 9Zreje blues Johna Mayalla ako víno? (recenzia) - 10