Grindová kapela KANDAR z Brna má na konte od mája minulého roku dva albumy. Prvý z nich Groovy vydali v roku 2016 a druhý Tromaville v roku 2018. Na ten aktuálny by sme sa radi spolu s vami pozreli aj v našej redakcii.

Ako to už u grindových kapiel býva, netreba sa nechať zmiasť počtom skladieb na albume. I keď ich je pätnásť, vypočutie celého albumu netrvá ani polhodinu. Je teda samozrejmosťou, že v zozname skladieb nájdete aj pársekundové výplne ako Maniac NursesScreamPlay. Na tomto mieste bude azda najvhodnejšie spomenúť aj grindovú naháňačku Evil Clutch, ktorá trvá len niečo cez jednu minútu.

Napriek tomu, že grind ako taký neobľubujem, našiel som na tomto albume mnoho miest, ktoré mi boli veľmi pochuti. Samozrejme, že si na svoje prídu aj pravoverní fanúšikovia tohto žánru. Najlepším príkladom budú Tromeo And Juliet, A Monster In The Closet či Poultrygeist. Ale zaujímavo vyznie aj Combat Shock s úvodom ako vystrihnutým z retro diskotéky, ktorý prerazí nečakaný nástup surového grindu.

Veľmi ma potešilo, že okrem typickej vokálnej techniky pre túto odnož tvrdej muziky zaznieva v podstate vo všetkých skladbách mohutný growl. Titulná skladba sa so svojím soundtrackovým úvodom nečakane preklopí do tvrdého nákladu, kde krik podfarbuje práve spomínaný growl a pasuje tu ako zadnica na nočník. Veľmi ma zaujali aj doslova kričané časti v Killer Condom, ktoré vyznievajú až bojovne.

Nesmiem zabudnúť dodať, že celý album je popretkávaný hutnými pasážami, kde muzikanti podávajú úctyhodné výkony. Môžete náhodne vybrať takmer ktorúkoľvek skladbu a nájdete tam skvelé riffy ako v Luther The Geek či A Nymphoid Barbarian In Dinosaur Hell, pútavé rytmické zvraty ako v Terror Firmer a Surf Nazis Must Die, či nečakane ponurú atmosféru v kombinácií s miernejším tempom, ktoré ponúka Bloodsucking Freaks.

Pokiaľ si stále nie ste úplne istí tým, či je pre vás tento album to pravé, mám jednoduché riešenie. Pustite si ako prvú skladbu číslo štrnásť s názvom Toxic Avenger. So svojimi viac než štyrmi minútami je to najdlhšie dielo z albumu, ale za tento čas vám ponúkne svedomitú prehliadku všetkého, čo sa udeje v ostatných skladbách. Zaznejú tu rytmicky zaujímavé pasáže aj klincovačky, pútavé riffy, grindový vokál aj growl.

Kandar ma absolútne odrovnali. Našiel som v ich muzike mnoho kvalitného materiálu, ktorý kombinujú s typicky grindovými textami piesní. Veď už len pri pohľade na obal vyobrazujúci zombieho s mopom v rukách vám musí byť jasné, že tu nikto neprahne pri textoch po extrémnych výpovedných hodnotách. Krásne ale je, že to albumu na kvalite vôbec neuberá.

Zničí vás Kandar svojím mopom? (recenzia) - 1Zničí vás Kandar svojím mopom? (recenzia) - 2Zničí vás Kandar svojím mopom? (recenzia) - 3Zničí vás Kandar svojím mopom? (recenzia) - 4Zničí vás Kandar svojím mopom? (recenzia) - 5Zničí vás Kandar svojím mopom? (recenzia) - 6Zničí vás Kandar svojím mopom? (recenzia) - 7Zničí vás Kandar svojím mopom? (recenzia) - 8Zničí vás Kandar svojím mopom? (recenzia) - 9Zničí vás Kandar svojím mopom? (recenzia) - 10