Keď sa povie Andalúzia, väčšine z nás sa pravdepodobne vybaví teplo a more. Dovolenková a turistická oblasť na juhu malebného Španielska. Všetky tieto vaše zasnené myšlienky ale teraz pretrhneme psychedelickým rockom v réžii tria MEDICINA, pochádzajúceho práve z tohto regiónu. Kapela sa začala svojím spôsobom formovať začiatkom deväťdesiatych rokov. Dvaja veteráni lokálnej rockovej scény Aleberto a David, ktorí sa naprieč rokmi stále stretávali a obchádzali v rôznych kapelách, napokon oficiálne v roku 2012 spoločne zakotvili v zoskupení pomenovanom Medicina, ktoré doplnil minulý rok, po viacerých personálnych zmenách, Jose.

Prvý štúdiový album kapely, ktorý onedlho príde na pulty, dostal názov Turboacido. Veľmi sympaticky na mňa zapôsobil fakt, že je celý naspievaný v ich rodnej španielčine. Azda najviac sa toto plus odrazilo v tajomne znejúcej skladbe Sensorial, v ktorej vydarenú basovú linku a nemenej pútavú melódiu spevu povznáša španielčina na ešte vyššiu úroveň a celej skladbe dodáva neobvyklé čaro. Dá sa povedať, že aj Albertova farba hlasu, ktorá je ako stvorená práve pre tento hudobný žáner, vyniká takto viac, akoby tomu bolo pri anglických textoch. Veď si len skúste predstaviť chytľavý refrén Soluble v inom jazyku.

Už pri úvodnej skladbe Infarto Juvenil si každý rockový fanúšik všimne, že gitara má akýsi iný drive, ako sme zväčša zvyknutí. Konkrétny, uši drásajúci booster by ste tu márne čakali. Špinavý a zahuhňaný fuzz sa nesie naprieč celým albumom. Na sviežosti to doske ale ani trochu neuberá. Celá znie neuveriteľne optimisticky a nadnesene. Ako príklad uvediem dve piesne: Hermanas s pútavou gitarou pôsobiacou veselo aj napriek mnohým disharmonickým postupom a Histamina, ktorá mi okrem iného zaimponovala aj gitarovým sólom. Spomínam ho aj preto, pretože vo väčšine zvyšných skladieb sa objavujú skôr atmosférické gitarové vyhrávky a inštrumentálne predely, ale o sólach sa veľmi nedá hovoriť. Výnimkou je azda ešte pieseň Pirotecnias.

Celou trištvrte hodinkou rocku živelného, ba niekedy až punkovo znejúceho, ako v piesni Diagnostico, Prescripcion, Tratamiento, ale aj pokojného a zádumčivého, ako v melodickej Sobredosis s čarovne plynulým rytmom, preráža výrazná a konkrétna basová gitara. V kúskoch Infarto Juvenil, Pirotecnias či Soluble si ju skutočne užijete. V skladbe Ensemble basa znie dokonca synteticky a preráža do popredia ešte viac. Nikde jej ale nie je príliš a neruší poslucháča ani počas príjemnej gitarovej inštrumentálnej časti v tejto piesni.

Ako to už býva, na každom albume si človek nájde svojho osobného favorita v podobe piesne, ktorú si pustí minimálne o dva – tri razy viackrát ako ostatné. Na tejto doske je to pre mňa pieseň Blanco De Impacto. Získala si ma už svojím úvodom, ktorý predpovedal príchod poriadnej rockovej nakladačky. A v polovici druhej minúty to skutočne prišlo. Pár tónov rozladeného klavíra v závere bolo už len čerešničkou na torte.

Debutová doska kapely, ktorá vychádza 22. februára u rakúskeho vydavateľstva Mai Lei Bel, je v podstate akýmsi výberom toho najlepšieho z ich troch EP Mlp (2015), Soluble (2016) a #3 (2017). Je to skvele namiešaná zmes grungeu, space rocku a hypnotického shoegazeu, ktorá určite osloví každého fanúšika psychedelického roku či indie rocku. Ak ste milovníkom podobných žánrov a kapela Medicina vás oslovila, ich debutovú štúdiovku si môžete predobjednávať už od 25. januára prostredníctvom bandcampu vydavateľstva Mai Lei Bel.

Zmení Medicina asociácie k slovu Andalúzia? (recenzia) - 1Zmení Medicina asociácie k slovu Andalúzia? (recenzia) - 2Zmení Medicina asociácie k slovu Andalúzia? (recenzia) - 3Zmení Medicina asociácie k slovu Andalúzia? (recenzia) - 4Zmení Medicina asociácie k slovu Andalúzia? (recenzia) - 5Zmení Medicina asociácie k slovu Andalúzia? (recenzia) - 6Zmení Medicina asociácie k slovu Andalúzia? (recenzia) - 7Zmení Medicina asociácie k slovu Andalúzia? (recenzia) - 8Zmení Medicina asociácie k slovu Andalúzia? (recenzia) - 9Zmení Medicina asociácie k slovu Andalúzia? (recenzia) - 10