Keď človek počuje slovo Sicília, hneď mu v hlave naskočí nádherná scenéria slnkom zaliatej pláže alebo nejaký mafiánsky film. Ale aj na Sicílii sa darí metalovej muzike. Dôkazom je death/doommetalová kapela MORTICULA REX, ktorá prednedávnom vydala svoj šesťskladbový debut Groteque Glory u slovenského vydavateľstva Immortal Souls Production.

V poslednej dobe sú moje uši čoraz hladnejšie po doome. Aj tento fakt bol jednou z premenných, ktoré ma pritiahli k albumu Groteque Glory. A presne toto obdobie je najvhodnejšie na jeho počúvanie. Hmlisté rána, skoršie večery a čoraz desivejšie tiene nahých stromov. Do toho škrek vrán v úvode piesne Death Is Certain, skreslené gitary, ich zvukom pochované bicie a utopený growl. Mierne tempo a nádherne ponurá atmosféra. V miernom tempe sa nesie aj titulná pieseň, kde pocit temnoty ešte podčiarkuje tajomný šepot. Všetko do seba dokonale zapadá. Iba gitara sa stále drží v popredí.

Podobný opis by sedel aj na skladbu The Carnage. Akurát tempo je tu o čosi svižnejšie. Aj tóny riffu sa menia rýchlejšie, čo ho robí zapamätateľnejším. Mnohí z vás si ho určite budú ešte dlho pospevovať. Ale i napriek tomu sú všetky z úvodnej trojice skladieb viac o doomovej temnote a ponurosti než o deathmetalovej technike a rýchlosti.

V polovici albumu prichádza zlom. Nad doomovými znakmi zrazu prevládnu tie deathmetalové. Feasting For Mayhem je prvou klincovačkou v rade. Od začiatku albumu a aj do jeho konca je to to najsurovejšie, čo sa vám dostane do uší. Valivé tempo a tvrdšie riffy ale nie sú cudzie ani skladbám Deliver Us To EvilVastness Of The Continuum. V týchto dvoch sa ale vrátia aspoň na okamih aj časti s tajomným šepotom, pomalšími bicími a gitarovými riffmi v popredí.

Je zaujímavé, aký postup kapela zvolila. Ako je album Groteque Glory rozčesnutý napoly trojicami skladieb so spoločnými znakmi. Ako sa kapela pripojila v prvej polovici viac k doom metalu a v druhej omráčila poslucháča deathmetalovou paľbou. Musím povedať, že som sa s niečím takým ešte nestretol, ale vôbec mi to neprekáža. Práve naopak. Morticula Rex svoj debut vystavala najlepšie ako mohla.

Vsadíte u kapely Morticula Rex na death alebo doom? (recenzia) - 1Vsadíte u kapely Morticula Rex na death alebo doom? (recenzia) - 2Vsadíte u kapely Morticula Rex na death alebo doom? (recenzia) - 3Vsadíte u kapely Morticula Rex na death alebo doom? (recenzia) - 4Vsadíte u kapely Morticula Rex na death alebo doom? (recenzia) - 5Vsadíte u kapely Morticula Rex na death alebo doom? (recenzia) - 6Vsadíte u kapely Morticula Rex na death alebo doom? (recenzia) - 7Vsadíte u kapely Morticula Rex na death alebo doom? (recenzia) - 8Vsadíte u kapely Morticula Rex na death alebo doom? (recenzia) - 9Vsadíte u kapely Morticula Rex na death alebo doom? (recenzia) - 10