Kapela X-PLICIT vydala tento rok svoj debutový album Like A Snake. Talianska štvorica kamarátov z detstva založila kapela v roku 2016. Na svojej dlhohrajúcej prvotine sa chcú predstaviť desiatimi vlastnými skladbami a pokiaľ ste milovníkmi hard rocku s prímesami nie príliš vzdialených štýlov či fanúšikmi gitarovej muziky, tak by ste tomuto zaujímavému dielu mali dať šancu.

Album Like A Snake je v podstate prehliadkou hardrockových riffov od výmyslu sveta. You Don’t Have To Be Angel, Deep Of My Soul aj I Am Original vás zaručene zodvihnú zo stoličiek. Nehovoriac o tom, že v dvoch záverečných kúskoch Don’t Close This Bar Tonight a Like A Snake akoby chlapci pred cieľovou páskou ešte chceli vyžmýkať zo seba aj poslucháča aj tie posledné sily a ešte o čosi pritvrdili.

Je však veľmi zaujímavé, ako toto kvarteto dokáže svoje hardrockové riffy oživiť rôznymi rock n' rollovými a bluesovými nuansami bez toho, aby poľavili z ich typicky hutného zvuku gitár. Hell Is Open, The Great Show či Free s úvodným prechodom bicích zaujmú práve týmto. Rock n' rollové a bluesové postupy gitár v kombinácii s tvrdým zvukom znejú úplne inak, než by ste možno očakávali. A u tejto kapely to teda vôbec nie je na škodu.

Aby sme však nebásnili iba o muzike, treba spomenúť aj speváka. Ten sa na albume prezentuje rovnakou farebnosťou ako zvyšok kapely. Napriek tomu, že na väčšine albumu znie jeho silný, trochu chrapľavý hlas, nájdeme tu aj mnohé vybočenia z tejto jeho komfortnej zóny. V Shake Up Your Life akoby boli slohy šepkané. V tejto skladbe vyniká hlavne zaujímavo zastretá farba jeho hlasu v spodných polohách. V refréne mi ale melodicky aj farebne dosť pripomenul Bon Joviho. A veľmi zaujímavo znie aj zdvojený oktávový spev v už spomínanej Free.

Celý album je nabitý energiou a tempom. Ak sa s týmito skladbami nebudete hnať napred, jednoducho vás prevalcujú. Avšak medzi všetkými týmito rock n' rollovými riffmi žiari aj oáza pokoja, kde si môže poslucháč aspoň na chvíľu oddýchnuť. Balada s príznačným názvom Angel akoby ani nepatrila na toto CD a predsa je jeho neodmysliteľnou súčasťou. Napriek tomu, že výrazne pripomína notoricky známu pieseň od kapely Extreme, je jednou z najvydarenejších kúskov na albume. Akustické gitary, vydarený text a hlavne opäť úplne iný charakter spevákovho hlasu doplnený o najkrajšie viachlasy, aké na tomto albume nájdete.

Kapela X-Plicit ma svojím debutovým albumom Like A Snake príjemne šokovala. Ukázali mi, s akou dravosťou sa dajú poslucháčovi naservírovať bluesové a rock n' rollové riffy. No zároveň vystihli tú správnu mieru a svojou gitarovou vulgárnosťou neprestrelili. Navyše medzi celý tento hudobný pretlak energie a rýchlych temp zaradili nečakane baladu. Jednu jedinú, avšak natoľko kvalitnú, že by jej asi i tak iba ťažko sami konkurovali. Na takto vydarený debut môže byť talianske kvarteto skutočne hrdé.

Vkĺzne do podvedomia debut X-Plicit ako had? (recenzia) - 1Vkĺzne do podvedomia debut X-Plicit ako had? (recenzia) - 2Vkĺzne do podvedomia debut X-Plicit ako had? (recenzia) - 3Vkĺzne do podvedomia debut X-Plicit ako had? (recenzia) - 4Vkĺzne do podvedomia debut X-Plicit ako had? (recenzia) - 5Vkĺzne do podvedomia debut X-Plicit ako had? (recenzia) - 6Vkĺzne do podvedomia debut X-Plicit ako had? (recenzia) - 7Vkĺzne do podvedomia debut X-Plicit ako had? (recenzia) - 8Vkĺzne do podvedomia debut X-Plicit ako had? (recenzia) - 9Vkĺzne do podvedomia debut X-Plicit ako had? (recenzia) - 10