Hudobná družina speváka Johna Lawtona (ex-Uriah Heep) a gitaristu Petra Hessleina LUCIFER´S FRIEND patrí k tajným tipom hardrockových gurmánov. Hlavne ich debut Ride The Sky je považovaný (právom) za kultový. Kapela síce nikdy neurobila veľkú dieru do sveta, dlho bola neaktívna, no záujem fanúšikov prebudil satanovho kamoša zo spánku. Black Moon je ich druhý autorský album po reunione. Stojí za pozornosť?

Rozhodne! Zaujme predovšetkým všetkých milovníkov drevného hardrockového zvuku s množstvo organových klávesových plôch a lá Uriah Heep. John Lawton je stále vokálny gigant, jeho hlas má v sebe neskutočnú charizmu. Nepúšťa sa už do takých výšok ako v povestnom Ride The Sky, ale i napriek tomu jeho vokál hýri farbami a silou. Album je výrazne gitarový, plný klasických riffov a vyhrávok ako zo sedemdesiatych rokov.

Pôvodný klávesák Peter Hecht sa tentoraz nepodieľal na nahrávaní albumu, možno aj preto organy a syntetizátory hrajú (až na pár výnimiek) skôr doplnkovú zvukomalebnú funkciu než tú sólovú. Naprieč piesňami nádherne pulzuje (opäť) sedemdesiatkovo výrazná basa, ktorá spolu s bicími tvrdí muziku správne od podlahy.

Hesslein bol s Lawtonom očividne pri chuti počas skladateľského procesu. V zásade platí, že čo pieseň, to zásah. Dobre naladí už úvodná hrmotná hardrockovica Black Moon s prekvapivým trúbkovým sólom. Ani od ostatných piesní nečakajte žiadne dôchodcovské rozjímanie nad radosťami a strasťami jesene života. Všetko plynie v svižnom tempe s dôrazom na silný vokál Lawtona. Dobrým príkladom je napríklad šiesta strhujúca Call The Captain, ktorá stojí na chytľavom riffe a silnom groove podporenom klávesami.

Dôjde aj na zeppelínovské ozveny v Palace Of Fools s prekvapivými citáciami Whitesnake (psychedelická pasáž v Still The Night) a silnou hororovou atmosférou. Hĺbavá balada Little Man dojme a dopraje poslucháčovi trocha priestoru na nádych. Hardrockovú éru z albumu Mean Machine (1981) po vzore osemdesiatkových Rainbow zase pripomenie Taking To The Edge. Svižný koniec a symbolickú bodku za kariérou zaobstará nostalgická hrmavica Glory Days.

Lucifer´s Friend na svojom (pravdepodobne poslednom) aktuálnom albume servírujú fanúšikom hard rock najvyššej kvality. Hlavne staromilci si prídu na svoje. K absolutóriu chýba vlastne len výraznejší hit.

Vedia ešte zaujať hardrockoví veteráni Lucifer´s Friend? (recenzia) - 1Vedia ešte zaujať hardrockoví veteráni Lucifer´s Friend? (recenzia) - 2Vedia ešte zaujať hardrockoví veteráni Lucifer´s Friend? (recenzia) - 3Vedia ešte zaujať hardrockoví veteráni Lucifer´s Friend? (recenzia) - 4Vedia ešte zaujať hardrockoví veteráni Lucifer´s Friend? (recenzia) - 5Vedia ešte zaujať hardrockoví veteráni Lucifer´s Friend? (recenzia) - 6Vedia ešte zaujať hardrockoví veteráni Lucifer´s Friend? (recenzia) - 7Vedia ešte zaujať hardrockoví veteráni Lucifer´s Friend? (recenzia) - 8Vedia ešte zaujať hardrockoví veteráni Lucifer´s Friend? (recenzia) - 9Vedia ešte zaujať hardrockoví veteráni Lucifer´s Friend? (recenzia) - 10