V Taliansku musí byť voda kontaminovaná neznámou látkou, po ktorej dostávajú ľudia záchvaty tvorivosti. Inak si neviem vysvetliť, že za posledných niekoľko týždňov mi ušami prešlo niekoľko vysoko kvalitných albumov rôznych žánrov z tohto štátu. Aby toho nebolo málo, tak sa k tomu pridávajú ďalší talentovaní muzikanti. Hovoria si METATRONE, hrajú power metal a ich štvrtý album s príšerným názvom Eucharismetal (názvy obsahujúce slovko „metal“ by mali byť zakázané) je učebnicou tohto žánru. V promo texte aj na Facebooku kapely síce objavíte aj prívlastok prog metal, ale toho je tam ako povestného šafranu. Vôbec to nevadí, nakoľko táto formácia zo Sicílie má práve silu a melódie naštudované od tých najlepších mentorov.

Moderný metal sa už len zriedka zaobíde bez podladených gitár a Metatrone takisto neodolali čaru siedmej struny. Úprimne povedané, nie som si istý, či práve power metal je žáner, kde je to ktovieako nevyhnutné, ale proti gustu... Čo si však takáto muzika rozhodne vyžaduje, sú chytľavé momenty a bezchybné inštrumentálne výkony. Tu snáď nikoho táto skvadra nenechá na pochybách. Už úvodná Alef Dalet Mem je jedna z najumnejšie vystavaných kompozícií na celom albume. Refrén sa vám zahryzne do mozgu a nepustí minimálne dva týždne, som toho živým dôkazom.

Aby sa nepovedalo, že títo temperamentní páni majú príliš ťažké zadnice, tak to miestami aj pekne speedovo okorenia. Wheat And Weeds má možno trochu infantilne znejúci klávesový motív a lá Freedom Call, ale zvyšok skladby je na tom už o poznanie lepšie. Apropos klávesy. Využívané sú celkom hojne a tým mi neraz pripomínali britských melodikov Power Quest, ku ktorým by som Metatrone prirovnal najradšej, ak už teda musím. No dobre, nemusím, ale myšlienka na nich sa mi počas počúvania Eucharismetal vkrádala do mysle relatívne často.

Asi nejednému z vás doplo, že ide o kresťanskú kapelu, ale pred tým, než niektorí apriórne nad nimi ohrniete nos, vyjasnime si, ako vyzerá kresťanská tematika v ponímaní Metatrone. Nie je totiž asi úplne bežné, aby „whitemetalové“ grupy spievali skladby o násilí páchanom na deťoch (už spomínaná Alef Dalet Mem) alebo kresťanskom, resp. náboženskom fanatizme (Molokai). Samozrejme, nájdu sa tu aj vyslovene modlitby ako Regina Coeli ozdobená nádherným chorálovým refrénom.

Tento album je veľmi príjemné prekvapenie a ak si nepotrpíte na neslýchané experimentovanie s všemožnými žánrami a máte chuť na nekomplikovaný, spevavý materiál, je pre vás Eucharismetal jasnou voľbou.

V mene otca a power metalu (recenzia) - 1V mene otca a power metalu (recenzia) - 2V mene otca a power metalu (recenzia) - 3V mene otca a power metalu (recenzia) - 4V mene otca a power metalu (recenzia) - 5V mene otca a power metalu (recenzia) - 6V mene otca a power metalu (recenzia) - 7V mene otca a power metalu (recenzia) - 8V mene otca a power metalu (recenzia) - 9V mene otca a power metalu (recenzia) - 10