Mám veľmi rád deathmetalové kapely, ktoré si zakladajú na práci a hre s riffmi a rytmom. Predsa len, brutal death nie je o virtuozite a dlhých gitarových sólach. Vlastne nie je o žiadnych gitarových sólach. Napriek tomu sa mi páči, keď má muzika čo ponúknuť, aj keď je to skryté za závesom temnoty a brutálnej muziky s uši derúcim growlom.

Česká kapela PROLAPSED sa taktiež dá zaradiť medzi takéto zoskupenia. Ich debut Sexual Assaults vyšiel tento rok po štítkom Immortal Souls Production a po jeho vypočutí musím povedať, že chalani svoju robotu robia veľmi dobre. Doska obsahuje osem nie príliš dlhých deathmetalových vypaľovačiek, a tak celá nahrávka trvá len niečo cez dvadsať minút. Ale myslím si, že pri tomto type hudby a pri tom, ako je celý album vystavaný, je to tak akurát.

Všetky skladby sú nahraté podľa jedného a toho istého kľúča. Vo všetkých zaznieva beštiálny nekompromisný growl, ale v dvoch - Flashlight a Ugly Boy With Small Penis - som postrehol aj náznaky grindového vokálu. Ani v jednej zo skladieb nenájdete sólo, avšak viaceré disponujú zaujímavými inštrumentálnymi predelmi. Môžete ich nájsť napríklad opäť v piesni Flashlight, ale aj v skladbe Insane Lament, kde znie inštrumentálna časť až mierne progresívne.

Treba uznať, že muzikanti sú zohratí a kvalitní. Album je totiž preplnený hrou s rytmom, synchronizovanými tandemovými schémami bicích a gitár, či technicky náročne znejúcimi časťami ako v skladbách Staring Eyes či Ugly Boy With Small Penis. Riffy sú pútavé a krátke vyhrávky zaujímavé. Užijete si ich na rôznych miestach v rôznych skladbách, ale mňa najviac oslovili tie v Insane LamentAttack On Angel aj v titulnej Sexual Assaults. Ale, samozrejme, tu nechýbajú ani povinné jazdy v podobe surového zvuku a rýchlych klincovačiek. O tom vás presvedčí kapela už v úvodnej Bolt Cutter. Ale ako som už naznačil, toto všetko môžete počuť v každej jednej z ôsmich skladieb na albume.

Pýtate sa, v čom je teda čaro tejto dosky? Napriek tomu, že všetko spomenuté nájdete v každej zo skladieb, žiadne dve z nich sa nezlievajú. Žiadne dve nepôsobia ako jedna, album nevyznieva monotónne a už vonkoncom nie nudne. Toto sa, bohužiaľ, na albumoch s podobnou koncepciou nepočuje. O to radšej som bol po vypočutí dosky Sexual Assaults. Členovia formácie Prolapsed zvládli svoj debut skutočne majstrovsky a už teraz sa teším na ich ďalší počin.

Sú skladby Prolapsed rovnaké, no napriek tomu iné? (recenzia) - 1Sú skladby Prolapsed rovnaké, no napriek tomu iné? (recenzia) - 2Sú skladby Prolapsed rovnaké, no napriek tomu iné? (recenzia) - 3Sú skladby Prolapsed rovnaké, no napriek tomu iné? (recenzia) - 4Sú skladby Prolapsed rovnaké, no napriek tomu iné? (recenzia) - 5Sú skladby Prolapsed rovnaké, no napriek tomu iné? (recenzia) - 6Sú skladby Prolapsed rovnaké, no napriek tomu iné? (recenzia) - 7Sú skladby Prolapsed rovnaké, no napriek tomu iné? (recenzia) - 8Sú skladby Prolapsed rovnaké, no napriek tomu iné? (recenzia) - 9Sú skladby Prolapsed rovnaké, no napriek tomu iné? (recenzia) - 10