Keď sa pozriete na logo českej kapely REFORE čo i len letmo, ihneď si poviete, že toto je typické thrashové logo. A keď si zapnete ich debutové EP Social Failure, tak uši iba potvrdia, čo oči tušili. Refore vám pod záštitou Support Underground prinášajú v šiestich skladbách skutočne kvalitnú thrashmetalovú nádielku.

Čo si všímate ako prvé u thrashových kapiel? Mne ihneď v úvodnej a zároveň titulnej piesni zazvonil v ušiach zrozumiteľný spev. Keď počujem text priamo zo spevákových úst a nemusím ho loviť v booklete, je to u mňa vždy obrovské plus pre kapelu. Keď sa k tomu pridajú navyše typicky thrashové gitarové postupy (ten, ktorý v Social Failure nastúpi po druhej minúte si určite zamilujete) a kvalitné sólo, niet sa viac o čom baviť. Podobnými thrashovými evergreenmi bez zbytočných prekvapení, ktoré si vás získajú od prvej sekundy, sú aj The World Behind UsGhost.

Nemyslite si však, že Refore nemajú čím zaujať či prekvapiť. Veľmi ma upútalo napríklad gitarové sólo v Community Hate, ktoré sa nedá zaradiť ani medzi technické vypletačky, ani medzi melodické sóla. Je také čarovne svojské. Vo FadeoutSilence To The Rage zas nadchne poslucháča gitarový zvuk v úvode, ktorý sa príjemne rozlieva do sterea.

Silence To The Rage navyše spev v refrénoch hraničí s growlom, vyniká tu basová gitara a nájdete tu aj veľmi pekné gitarové sólo. Na druhej strane práve v tejto skladbe asi najviac chýba pod sólom sprievodná gitara, čo mu značne uberá na atmosfére.

Práve vďaka kapelám ako Refore prichádzam thrash metalu čoraz viac na chuť. Páni svoj debut určite neodflákli a verím, že si ním našliapnu na dobrú muzikantskú kariéru a budeme ich môcť vídať naživo často aj u nás na Slovensku. Možno je to predčasné, no už teraz sa teším na ich dlhohrajúci debut. Refore sú totiž kvalitný thrash na prvý pohľad aj na prvé počutie.

Sú Refore thrashová kapela na prvý pohľad? (recenzia) - 1Sú Refore thrashová kapela na prvý pohľad? (recenzia) - 2Sú Refore thrashová kapela na prvý pohľad? (recenzia) - 3Sú Refore thrashová kapela na prvý pohľad? (recenzia) - 4Sú Refore thrashová kapela na prvý pohľad? (recenzia) - 5Sú Refore thrashová kapela na prvý pohľad? (recenzia) - 6Sú Refore thrashová kapela na prvý pohľad? (recenzia) - 7Sú Refore thrashová kapela na prvý pohľad? (recenzia) - 8Sú Refore thrashová kapela na prvý pohľad? (recenzia) - 9Sú Refore thrashová kapela na prvý pohľad? (recenzia) - 10