U slovenských undergroundových kapiel nie je bežnou praxou vydávať single na CD či platniach. Dlhú dobu som to sledoval v podstate iba u košickej kapely Ravenclaw. Zhruba pred rokom sa ale do klubu pridala aj levická formácia ACHSAR. A takúto snahu je treba oceniť. Prečo by sme sa teda nemohli povenovať pri našich recenziách aj singlu? Aspoň si tak skrátime čakanie na ich nové pripravované EP.

Po debute Septentrionalis z roku 2014, ktorý vyšiel pod hlavičkou Gothoom Productions, prišla kapela s nezávisle vydaným singlom pod názvom Loud And Proud. Ak ste nemali možnosť počuť ešte nič iné od kapely Achsar, pokojne začnite práve týmto singlom. Získa si vás od samého začiatku. Čisto folkový úvod nečakane rozmetajú na kusy guľometné bicie a tvrdé gitary. Husličky sa však predierajú na povrch aj v tvrdších pasážach a počas celého trvania skladby napredujú viac-menej sólovo.

I keď inštrumentálna zložka kapely pripomína trochu Korpiklaanov (možno aj preto, že všetky husľové pasáže nahral Tuomas Rounakari), spev mi viac evokuje Children Of Bodom alebo ak chceme nájsť žánrovo príbuznejšiu kapelu, tak možno Equilibrium. Farba spevákovho hlasu aj v growle ide veľmi ľahko do uší a dobre sa počúva. Nehovoriac o tom, že refrén alebo pokrik názvu piesne Loud And Proud je naaranžovaný veľmi precízne tak, že ho určite na každom koncerte bude skandovať celé publikum.

Celá nahrávka znie veľmi kvalitne a človeka až zahreje pri srdci, keď si uvedomí, aká skvelá muzika sa u nás robí. I keď máme veľa kvalitných muzikantov, zvuk na svetovej úrovni je práve to, čo mnohým kapelám chýba. Uvidíme, čím nás kapela prekvapí na pripravovanom EP.

Singel od Achsar? Prečo nie? (recenzia) - 1Singel od Achsar? Prečo nie? (recenzia) - 2Singel od Achsar? Prečo nie? (recenzia) - 3Singel od Achsar? Prečo nie? (recenzia) - 4Singel od Achsar? Prečo nie? (recenzia) - 5Singel od Achsar? Prečo nie? (recenzia) - 6Singel od Achsar? Prečo nie? (recenzia) - 7Singel od Achsar? Prečo nie? (recenzia) - 8Singel od Achsar? Prečo nie? (recenzia) - 9Singel od Achsar? Prečo nie? (recenzia) - 10