Kapela ARAKAIN je bez pochýb jedna z najväčších metalových legiend v Čechách a na Slovensku. Takmer štyri desaťročia aktívne na scéne, tisíce fanúšikov a devätnásty radový album na konte. Kapely, ktorým sa niečo také tu na okolí podarilo, by bolo pomerne jednoduché spočítať. Arakain sú majstri vo svojom remesle.

Keď sa objavila informácia, že kapela vydáva po troch rokoch štúdiovú dosku, hneď som zbystril pozornosť. Žiadne informácie o odchode do štúdia, žiadne vyhlásenia ani veľkolepé promo. Mal som pocit, že album Jekyll & Hyde prišiel na svet v takej skromnosti a pokore, akú nebadať ani u začínajúcich muzikantov. A práve to vo mne vzbudilo ešte väčšiu zvedavosť.

Pokiaľ čakáte novinky a experimenty, tak vás zarazím hneď na tomto mieste. Jekyll & Hyde je presne ten starý dobrý Arakain, ktorý fanúšikovia očakávajú. Presvedčí vás o tom pravdepodobne už Áčko na obálke albumu, ktoré tam žiarilo už aj pri dvoch predošlých štúdiovkách. A z vnútra? Nové skladby dýchajú presne tým, čo robí Arakain Arakainom.

Už prvá Dnes ještě ne vás zatlačí do sedadla poriadnym thrashcoreovým riffom v dokonalej symbióze s bicou sekciou. Presne toto je podľa mňa jedno z poznávacích znamení kapely. Táto pieseň rovnako ako Kompromis či Síť pumpujú do človeka energiu náporom, ktorému sa nedá ubrániť. Je však miestami až nepochopiteľné, ako dokáže kapela vložiť takú dravosť a energiu aj do piesní v miernejšom tempe s pokojnejším spevom. Len si skúste pustiť skladbu Hathor.

Ďalším znakom sú refrény a chytľavé melodické línie, ktoré si nad tvrdými riffmi takto nevychutnáte u žiadnej inej kapely. Neviem. Možno je to českými textami, ktoré ma u tejto kapely vždy bavili a vedeli zaujať, a možno Honzovym hlasom. Môžem len dodať, že Znal bych rád, To co chceš mít či Signály sú dôkazom tohto tvrdenia. A čo je lepšie než takýto Arakain? Asi len Arakain s Lucie Bílou, o čom ste sa mali možnosť presvedčiť aj prednedávnom v Banskej Bystrici. Aj na novej doske nájdete jednu skladbu s touto českou divou nesúcu názov Jen vaše ruce.

Pokiaľ by ste ale naďalej zanovito hľadali niečo nové, aj tu vám môžem poradiť. Veľmi ma zaujali ponuré skladby Šestý smyslJekyll & Hyde. Na takúto temnú atmosféru nie som až tak u Arakainu zvyknutý. Navyše v titulnej piesni zazneli aj podgrowlované časti. Rovnako som sa zháčil aj pri časti skladby Sny dávají křídla, kde tvrdé riffy vystrieda refrén s melódiou, ktorá vo mne vyvolala zvláštny druh úzkosti, aký som naposledy cítil pri počúvaní piesne Medvídek.

Nikdy nezabudnem, ako sa na strednej ku mne dostal album Labyrint. Absolútne ma očaril a odvtedy od tejto kapely vlastne ani nič iné nechcem. Honzov hlas, podladené gitary, tvrdé riffy a virtuózne sóla ako v piesni Hřích. Dlho som hľadal kapelu, ktorá má podobný gitarový zvuk alebo kombinuje podobne thrashové riffy s pútavými textami a chytľavou melodikou. Márne. Arakain zostávajú pre mňa jediný a som rád, že ani albumom Jekyll & Hyde ma o nič z toho neobrali.

S čím novým prišiel Arakain na albume Jekkyl & Hyde? (recenzia) - 1S čím novým prišiel Arakain na albume Jekkyl & Hyde? (recenzia) - 2S čím novým prišiel Arakain na albume Jekkyl & Hyde? (recenzia) - 3S čím novým prišiel Arakain na albume Jekkyl & Hyde? (recenzia) - 4S čím novým prišiel Arakain na albume Jekkyl & Hyde? (recenzia) - 5S čím novým prišiel Arakain na albume Jekkyl & Hyde? (recenzia) - 6S čím novým prišiel Arakain na albume Jekkyl & Hyde? (recenzia) - 7S čím novým prišiel Arakain na albume Jekkyl & Hyde? (recenzia) - 8S čím novým prišiel Arakain na albume Jekkyl & Hyde? (recenzia) - 9S čím novým prišiel Arakain na albume Jekkyl & Hyde? (recenzia) - 10