K albumu Neviem Čo Chcem od skupiny Volume sa dostal tak, ako sa na rockera patrí. Vyzdvihol som si ho od barmanky v podniku. Bolo to 5 dní pred plánovaným dátumom vydania. Keďže pre každú kapelu sú dôležitejší poslucháči a fanúšikovia, ako kritici a novinári, bude recenzia písaná nehudobníkom. Začnem niekoľkými štatistickými údajmi, prejdem k emóciám, textom a ukončím to jednovetným zhodnotením jednotlivých skladieb.

Štatistické minimum

Album Neviem Čo Chcem je od skupiny druhý v poradí, vyšiel 1.6.2015. Obsahuje 11 skladieb, jedna je bonusová. Tá posledná. Deväť skladieb je spievaných po slovensky, dve po anglicky. Celková dĺžka 45 minút a 25 sekúnd. Najdlhšia skladba má 5:47, tú najkratšiu vaše uši zhltnú za 3 minúty a sedem sekúnd. Celý album som si od 27.5.2015 vypočul 9 krát. G, P, X sú písmená, ktoré sa v názvoch skladieb nenachádzajú. Prvá skladba dala názov celému albumu. Alebo to bolo naopak.... Krst bude 13.6.2015 v trenčianskom klube Piano.

Emócie a pocity

Nový album som si vložil do prehrávača v aute. Pri prvých tónoch som sa zháčil a toto nepreháňam „znova som chytil do ruky obal CD, aby som sa presvedčil, že je to správne CD“. Z reprákov sa na mňa vyrútila tvrdá hudba, ktorú som od chalanov nečakal. Prvý dojem bol vynikajúci. Rýchly rokenrol, malo to gule a drive. V tomto rytme sa nesú takmer všetky skladby. Okrem tých pomalých, ktoré som ja vôbec neocenil. Tu boli emócie nulové. Pri skladbe Križovatka, ktorá má aj klip, mi začiatok pripomína skupinu Gladiátor. Či je to dobre, alebo zle nechám na vás. Hneď po tejto veci nasleduje skladba s názvom Sťažnosť. Už pri prvých tónoch som mal pocit, že počúvam Led Zeppelin – Rock and Roll. Proste paľba od všetkých členov kapely v plnej kadencii. Hlasitosť išla okamžite hore a stíšenie prišlo až na konci. Apropo koniec. To si chalani mohli odpustiť.

Pri prvom počúvaní mi vo zvuku vadilo neurčité pukanie. Nevedel som, odkiaľ sa berie, kazilo to dojem z hudby. Odsledoval som, že je to pravdepodobne šľapka k bubnu. A keď som si upravil nastavenia autorádia, boli z toho plnohodnotné basy. Nakoniec všetko v poriadku.

Texty a spev

Neviem, akým obdobím prechádza autor textov, ale väčšina textov mi pripadala smutných, resp. negatívne ladených. Je možné, že tým chcela kapela odovzdať poslucháčom nejakú message. Ak je to tak, musíte tú správu zachytiť vy, mne sa to nepodarilo. To ale nie je chyba kapely.
Čo by som ale textom vytknúť mohol, je slovo „dúfam“. Nachádza sa v takmer každom z deviatich slovenských textoch. Všimol som si to pri treťom-štvrtom počutí a už som to z hlavy nedostal. Ďalšou vecou, ktorá mi trochu vadila, bolo to, že som nerozumel čo spevák spieva. Niektoré slová proste nedokážem zachytiť ani pri X-tom vypočutí. Budem skúšať ďalej.

Skladby „jednou vetou“

Neviem čo chcem
Parádny vstup do albumu a ukážka toho, čo od celého albumu máte čakať.