Už druhýkrát sa podarilo talianskej kapele zmiasť ma. Pri pohľade na obal nového albumu Begin Again kapely WHEELS OF FIRE som čakal hudbu ako z dielne Freedom Call. Opak bol však pravdou. Ani jedna z tuctu piesní sa o power metal ani len nešuchla. Wheels Of Fire opäť dokázali, že Taliansko sa očividne stáva rodiskom novej vlny glamrockových kapiel oslavujúcich zlaté sedemdesiate a osemdesiate roky.

Hovorí sa – koniec dobrý, všetko dobré. Ale táto banda si ma najviac získala prvou trojicou skladieb. Album začal svižným prechodom bicích, ktoré uviedli poslucháča do deja. Scratch That Bitch, Lift Me Up aj Tonight Belongs To You definujú celý album. Prvá z nich je hardrockovo surová, druhá glamrockovo nespútaná a tretia podčiarkuje rytmickú, tanečnú a hlavne nesmierne návykovú stránku tohto hudobného žánru. Ťažké riffy elektrických gitár sa tu snúbia s prenikavým, vysoko položeným hlasom speváka a z pozadia vytŕčajú klávesové zvuky, aké poznáme z počúvania kapiel Bon Jovi či Europe.

Nechýbajú ani chytľavé melódie refrénov, ktoré na dlho nebudete môcť dostať z hlavy, charakteristické vokály, prepracované sóla a časté kvílenie gitár. Ako som teda povedal, tieto tri skladby definujú celý album v tom najlepšom slova zmysle.

Nasledujúca Done For The Day je trochu sklamaním. Možno je to len jej nešťastným postavením po spomínanom úvodnom hattricku. Gitary síce ešte o čosi pritvrdili, bicie znejú dokonale glamrockovo, no refrén je odrazu akosi príliš suchý. Podobne energické riffy elektrických gitár zaznejú aj vo Wheels Of Fire, Can’t Stand It s vydareným klavírom v úvode, Heart Of Stone a v kombinácii so zvonkohrou v pozadí aj v Keep Me Close, ktorá začína sólovými bicími. S nástupom spevu ale tvrdší nádych z každej z týchto skladieb ihneď mizne a opäť znejú podobne ako tie ostatné.

Najväčšou nádejou na zmenu bola Another Step In The Dark so svojím zaujímavým úvodom. Iný gitarový zvuk aj efekt však náhle doplnil klávesový zvuk v štýle kapely Abba a hudobne táto skladba opäť skĺzla do rockového tanečného klubu sedemdesiatych rokov. A zotrvať tam môžeme ešte s You‘ll Never Be Lonely Again, i keď tá má o čosi miernejšie tempo než predošlé piesne.

A keď sme pri miernom tempe, ostáva nám dvojica balád. Prvá z nich For You by sa dala charakterizovať ako klasický rockový lovesong vystavaný na klavírno-vokálnom úvode, ktorý prechádza do nástupu celej kapely. Škoda, že práve ten prechod kapele akosi nevyšiel. Za to druhá Call My Name je oveľa vydarenejšia. Bicie v miernom tempe držia skladbu pokope od samého začiatku a konečne zaznie aj čistý zvuk gitary a sláky.

Album Begin Again kapely Wheels Of Fire je plný sviežeho energického rocku. V každej jednej skladbe niekde za jej polovicou nájdete pekné gitarové sólo, zaznie klavír, čistá gitara, ale aj analógové synťákové zvuky a tvrdé riffy. Hlavnou zložkou albumu sú ale vydarené melódie s prepracovanými vokálmi a glamrockové gitary pretkané častým kvílením. Pokiaľ takýto druh hudbe obľubujete, Wheels Of Fire vás určite nesklamú a ich dosku si rýchlo obľúbite.

Prichádza z Talianska nová vlna glam rocku? (recenzia) - 1Prichádza z Talianska nová vlna glam rocku? (recenzia) - 2Prichádza z Talianska nová vlna glam rocku? (recenzia) - 3Prichádza z Talianska nová vlna glam rocku? (recenzia) - 4Prichádza z Talianska nová vlna glam rocku? (recenzia) - 5Prichádza z Talianska nová vlna glam rocku? (recenzia) - 6Prichádza z Talianska nová vlna glam rocku? (recenzia) - 7Prichádza z Talianska nová vlna glam rocku? (recenzia) - 8Prichádza z Talianska nová vlna glam rocku? (recenzia) - 9Prichádza z Talianska nová vlna glam rocku? (recenzia) - 10