Už nejaký čas vám prinášame recenzie talianskych kapiel, dokazujúcich, že v tejto krajine sú kvalitný rock n' roll a glamrock na poriadnom vzostupe. A presne o tomto fakte vás presvedčí určite aj kapela BULLRING so svojím debutovým albumom Break Down The Gate.

Už prvá Are You Shining? vás odrovná obrovskou energiou tvrdého a špinavého rock n' rollu. Podobne aj I’m Too Old, ktorá pôsobí až tanečne. Refrény postupne narastajú aj napriek rovnakému gitarovému riffu. Navyše v oboch týchto piesňach zaznie skvelé gitarové sólo. Najviac ma však očarilo sólo v Dirty Paradise, ktorá možno už aj názvom naznačí svoju glamrockovú atmoféru tvorenú okrem gitarových riffov aj prepracovanými viachlasmi.

Pokiaľ si chcete užiť ešte o čosi tvrdší hudobný náklad, poteší vás crossoverovým riffom My Darkest Shadow. Ten tučný gitarový zvuk si zamilujete rovnako ako ponurejší spev v slohách a melodické jednoliate refrény. Tučný gitarový zvuk si užijete ešte aj v Idea 4. Tu taktiež názov skladby naznačuje jej experimentálny charakter. Je úplne zrejmé, že kapela tu skúsila prekročiť hranice svojich zaužívaných kompozičných postupov. Naproti tomu v I’ll Snatch Your Tongue nám páni ponúkli trochu punkovej jednoduchosti odetej do rock n' rollového šatu.

Na album kapela zaradila, samozrejme, aj skladby v miernejšom tempe. Ako prvú budete počuť You’re Just What You’re Fighting For. Napriek pomalšiemu tempu ide predovšetkým zo spevu obrovská energia. Očarí vás aj plnosť zvuku refrénov dokonale kontrastujúca so slohami podobne ako v Jackhammer. Tu silné dvojhlasné refrény kontrastujú s úplne baladickými slohami.

Napokon je tu Amy And Me, kde znie okrem čistej gitary aj iný hlas. Nie som si istý, či je to iba zmenou polohy hlasu, v každom prípade sa sem skvele hodí. Táto skladba dýcha a graduje až do širokých refrénov, kde už je zamestnaná celá kapela.

Zostala nám trojica skladieb, ktoré ma upútali najmenej. Violet’s Song sa mi javí pre tento album až príliš rádiovo poprocková, avšak disponuje pekným sólom. Fear Killing Anthem na mňa od začiatku pôsobí svojím hudobným materiálom dosť zmätene a nejednotne a v You Cannot Hurt Me sa od gradujúceho úvodu s údermi kopáku nič nemení, a preto poslucháča môže trochu nudiť a pôsobiť jednotvárne.

Ak vám niekto povie, že rock n' roll umiera, pošlite ho napríklad do Talianska. Nájde tu množstvo kapiel, ktoré ho určite presvedčia o opaku. Jednou z nich sú Bullring, vďaka ktorým sa tento žáner teší dobrému zdraviu a veríme, že sa ešte dlho bude.

Presvedčia Bullring o dobrom zdraví rock n' rollu? (recenzia) - 1Presvedčia Bullring o dobrom zdraví rock n' rollu? (recenzia) - 2Presvedčia Bullring o dobrom zdraví rock n' rollu? (recenzia) - 3Presvedčia Bullring o dobrom zdraví rock n' rollu? (recenzia) - 4Presvedčia Bullring o dobrom zdraví rock n' rollu? (recenzia) - 5Presvedčia Bullring o dobrom zdraví rock n' rollu? (recenzia) - 6Presvedčia Bullring o dobrom zdraví rock n' rollu? (recenzia) - 7Presvedčia Bullring o dobrom zdraví rock n' rollu? (recenzia) - 8Presvedčia Bullring o dobrom zdraví rock n' rollu? (recenzia) - 9Presvedčia Bullring o dobrom zdraví rock n' rollu? (recenzia) - 10