Bratislavská formácia THE GANG si už svojou kvalitnou muzikou stihla vybudovať doma i v zahraničí pomerne zvučné meno. Ich debutový album ma očaril, a preto som už v septembri odpočítaval dni do vydania ich ďalšieho počinu. Dočkal som sa.

Svojou prvotinou si kapela nasadila latku dosť vysoko. No i napriek tomu je nový štúdiový album Let’s Get High Together o poznanie vyzretejší už na prvý pohľad. CD opäť vyšlo v digipak verzii, avšak pribudol booklet s textami, ktorý obsahuje, podobne ako obal, veľmi vydarené a profesionálne fotky.

Silnú deviatku nových skladieb rozbieha titulná skladba. Ihneď si poviete, že to sú stále tí istí starí dobrí The Gang. Klasický rock n' roll pomiešaný s bluesom, skvelé sólo a Doryn okúzľujúci hlas kombinovaný s hammondom v pozadí. Všetky poznávacie znamenia odfajknuté a značka kvality The Gang potvrdená hneď v prvej skladbe. Novinkou boli pre mňa zborovejšie vokály, ktoré celej muzike ešte pridali na atmosfére a príťažlivosti.

Takýchto skladieb ale tento raz na albume nenájdete mnoho. Ešte by sme mohli spomenúť Sold My Soul To Rock’N’Roll. Úvod sa nesie v réžii bicích a väzbiacej gitary. Poctivé bluesrockové slohy, za ktoré by určite kapelu pochválil aj samotný Billy Gibbons, striedajú jednoliatejšie spevné refrény a zlatý klinec v podobe gitarového sóla.

Určite si zamilujete aj skladbu Bad Girl Boogie. Úvodná spevácka koloratúra sa zmení na riff. Doslova tanečný boogie-woogie riff. V kombinácii so staccatovými klavírnymi partami vás to ihneď katapultuje do baru v zlatom veku rock n' rollu a iba sa podvedome uhýbate párom predvádzajúcim akrobatické tanečné kreácie.

Ale stop. Rozožente tanečníkov vo svojich hlavách. O všetkých týchto prvkoch sme si hovorili už pri prvom albume The Gang a je skutočné skvelé, že si svoje dobré zvyky zachovali. No poďme sa pozrieť, čo nové prepašovali do svojej tvorby.

V piesni Angel som zmenu pocítil pri gitarovom sóle, ktoré je o čosi dravšie a špinavšie než tie ostatné. Ale predovšetkým som si všimol, že hammond vystriedal v určitých častiach syntetizátor s krásnym analógovým zvukom. U tejto kapely by som ho skutočne nečakal, ale zapadol do hudby dokonale.

Experimentovanie s klávesovými zvukmi sa vyplatilo aj v skladbe Get Down Young Love. Opäť sa tu objavuje aj veľmi viachlasný vokál. Prepracovaný harmonicky aj priestorovo. Do tretice som sa nechal uniesť klavírnym zvukom v piesni I Let You Go. Jeho farba sa totiž z barovo-bluesovej zmenila na pompéznu koncertnú. A do tretice to bol dobrý ťah, predovšetkým v častiach s rozkladmi.

Na novinke bratislavských rockerov, samozrejme, nechýbajú ani miernejšie skladby. Your Love je jedna z nich. Napriek svojmu baladickému nádychu má ale stále obrovskú energiu a je rytmicky veľmi zaujímavá. V určitej časti navyše dokonca harmonicky skĺzne táto pieseň do takých postupov, akoby na chvíľu načrela do jazzových vôd. Najpútavejším prvkom ale ostáva aj tu Doryn zamatový hlas, ktorý aj v nežnejších skladbách úžasne vyznieva.

Podobne ako v piesni The Last Sign. Melódia tejto skladby je bez pochýb jedna z najkrajších na albume. Navyše si tu môžete všimnúť časté zmeny v tempe, výraze, zvukovej farebnosti. Je to jedna z tých skladieb, kde sa toho mnoho udeje, ale všetko v trefnej miere. Všetko do seba bezchybne zapadá. Neviem, či som si to pri prvom albume neuvedomil, alebo je teraz niečo inak, ale bubeník dodáva tomu všetkému energiu s neuveriteľnou eleganciou. A to neplatí len o tejto skladbe. Každú jednu okorení presne tou správnou mierou.

Zostala nám pieseň All Fears Gone. Ak ste mali mierne obavy, či bude druhý počin kapely aspoň taký dobrý, ako bol ten prvý, môžete ich pokojne zahodiť. The Gang svojou novinkou prekonali samých seba po vizuálnej aj hudobnej stránke. A dôkazom je aj táto pieseň. Soundtracová oddychovka na vydýchanie po bluesrockovej nádielke. Orchestrálny zvuk a dvojhlas, ktorý navodí zimomriavky. Vskutku veľkolepá bodka za skvelým albumom.

Prekročili The Gang latku nastavenú debutom? (recenzia) - 1Prekročili The Gang latku nastavenú debutom? (recenzia) - 2Prekročili The Gang latku nastavenú debutom? (recenzia) - 3Prekročili The Gang latku nastavenú debutom? (recenzia) - 4Prekročili The Gang latku nastavenú debutom? (recenzia) - 5Prekročili The Gang latku nastavenú debutom? (recenzia) - 6Prekročili The Gang latku nastavenú debutom? (recenzia) - 7Prekročili The Gang latku nastavenú debutom? (recenzia) - 8Prekročili The Gang latku nastavenú debutom? (recenzia) - 9Prekročili The Gang latku nastavenú debutom? (recenzia) - 10