Možno si pamätáte na album Taverna českej medieval folkovej kapely MELLISA, ktorý sme vám prednedávnom predstavili. Rovnako sme vám v tej dobe priniesli aj rozhovor s mozgom tejto kapely Petrom Kohoutkom. Ten okrem iného avizoval aj pripravované pokračovanie inštrumentálneho komorného albumového projektu a Due. A tak sa aj stalo - a Due Part II je už na svete. Obsahuje dvanásť skladieb a my sme si na ne opäť posvietili aj v našej redakcii.

Dvanásť inštrumentálnych skladieb v zložení akustická gitara a husle. Poviete si možno, že to musí byť už pri druhej skladbe jednotvárne. Ale musím vám protirečiť. Na albume a Due Part II nájdete takú rozmanitosť, akú niekedy nenájdete ani u šesťčlenných rockových kapiel.

Je pochopiteľné, že tu nájdeme predovšetkým stredoveko či renesančne ladené kompozície. Najviac je to cítiť v Peřeje, PlamínekOkamžik. Sami vidíte, že to je vlastne iba štvrtina albumu. Dubový král znie veľmi pochmúrne a má až bigbeatový nádych. Podobne dravý zvuk huslí zaznie aj v Inspirace, ktorá má ale svižnejšie tempo.

Keř planých růží prekvapí poslucháča rytmom gitary zabŕdajúcim až kamsi do flamenca, kým husle plynú svojím vlastným, spočiatku veľmi pokojným tempom. Aj Tekuté písky zaujmú podobne. Tu ale namiesto flamenca znejú orientálne exotické harmónie. Mojimi najväčšími favoritmi z tohto albumu sú už spomínaná ponurá skladba Dubový král, Legenda so zaujímavou harmóniou a rytmom, ktoré v úvode znejú až progrockovo, a príjemne baladická Postradatelný, kde zaznie ako v jedinej zvuk elektrickej gitary.

Na tomto albume sa mi veľmi páči okrem rozmanitosti jednotlivých skladieb aj ich vnútorná gradácia. Pokojné úvody prerastajú do rýchlejších častí, ponuré línie sa postupne rozjasňujú a tichšie zvuky mohutnejú a vracajú sa späť. Spomeňme tu ako príklad Rozbřesk a Za oknem.

Okrem spomínaných gitár a huslí môžete na albume sem-tam začuť ešte perkusie. Najvýraznejšie sa ozývajú asi v skladbách Zahalená tvářOkamžik. Nič viac sa na toto CD vlastne ani nepýta. Dvanásť inštrumentálnych skladieb žije svojím vlastným životom prespievaným husľovými partmi. Musím povedať, že ma druhé pokračovanie a Due oslovilo o čosi viac než prvá časť.

Prekonala Melissa na a Due Part II samu seba? (recenzia) - 1Prekonala Melissa na a Due Part II samu seba? (recenzia) - 2Prekonala Melissa na a Due Part II samu seba? (recenzia) - 3Prekonala Melissa na a Due Part II samu seba? (recenzia) - 4Prekonala Melissa na a Due Part II samu seba? (recenzia) - 5Prekonala Melissa na a Due Part II samu seba? (recenzia) - 6Prekonala Melissa na a Due Part II samu seba? (recenzia) - 7Prekonala Melissa na a Due Part II samu seba? (recenzia) - 8Prekonala Melissa na a Due Part II samu seba? (recenzia) - 9Prekonala Melissa na a Due Part II samu seba? (recenzia) - 10