Máloktorá hard/sleazerocková kapela upútala moju pozornosť tak ako CRAZY LIXX pred dvomi rokmi s albumom Ruff Justice. Zmes chytľavých refrénov, úderných hardrockových riffov a akurátnej miery osemdesiatkového zvukového retra ma chytila za srdiečko. Kapela albumom zabodovala aj u širšej verejnosti (došlo napríklad na reedície všetkých starších CD) a s napätím sa očakával nasledovník. Tento rok prišiel na svet piaty album s názvom Forever Wild.

Švédski hairmetalisti naďalej rozvíjajú fungujúci zvukový model. Oproti minulosti došlo k ešte väčšiemu posunu k osemdesiatkovému „feelingu“. Tu a tam cítiť najnovšie vplyv britskej AOR legendy Magnum. Celý album bol podľa informácií v booklete zložený ako soundtrack k vymyslenému filmu z roku 1989 Silent Thunder. Človek neznalý tvorby Crazy Lixx by sa, veru, mohol spliesť pri pokuse uhádnuť správny rok vydania albumu.

Poslucháč sa tak dočká hromových naechovaných bicích, krátkych trilkujúcich gitarových sól, hardrockových riffov a lá Ratt, pulzujúcej jednoduchej basy a decentnej synťákovej omáčky. Vokály sú navrstvené, bombastické a chytľavé najviac, ako to ide. Danny Rexon je charizmatický spevák, ktorého hlas je tak správne priostrený, ale stále príjemný. Párty pocit počuť z albumu na sto honov. Ak potrebujete vylepšiť náladu a nasať trocha pohody Kalifornie, tak presne tento druh zážitku ponúka Forever Wild.

Narozdiel od minula Crazy Lixx neprišli s takými veľkými hitmi ako XIII či Wild Child. Prvé dve piesne Wicked a Break Out pôsobia trocha genericky, i keď sa nedá povedať, že sú prepadákmi. Prvým výrazným hitíkom je uvoľnená Silent Thunder, z ktorej už zmienená letná pohoda sála na všetky strany. Podobne človeka do klídečku vyladí aj It´s You

Yesterday´s Face má pre zmenu ľahký funky groove, ktorý jej veľmi svedčí. Eagle sa nesie v rytme basovej linky a lá Heaven And Hell od Black Sabbath, dramatickej atmosféry a syntetizátorov. Povinná sladkoboľná balada Love Don´t Live Here Anymore tentoraz ani nenadchne, ani neurazí. Záverečná bodka v podobe pritvrdenej Never Die (Forever Wild) zaujme zdvojenými gitarovými melódiami a výraznou energiou, ktorá sa z nej valí.

Crazy Lixx na Forever Wild predvádzajú strhujúcu retro hairmetalovú jazdu. Vedia nielen znieť správne veľkolepo (akoby Davidovi Coverdaleovi vypadli z gatí okolo roku 1987), ale aj zložiť dobré piesne, ktorých veselé refrény vás sprevádzajú celý deň. Nie je to dokonalé ako pred dvomi rokmi, ale kvalitu si Dan Rexon a jeho družina držia.

Potvrdili Crazy Lixx status najlepšej sleazerockovej kapely súčasnosti? (recenzia) - 1Potvrdili Crazy Lixx status najlepšej sleazerockovej kapely súčasnosti? (recenzia) - 2Potvrdili Crazy Lixx status najlepšej sleazerockovej kapely súčasnosti? (recenzia) - 3Potvrdili Crazy Lixx status najlepšej sleazerockovej kapely súčasnosti? (recenzia) - 4Potvrdili Crazy Lixx status najlepšej sleazerockovej kapely súčasnosti? (recenzia) - 5Potvrdili Crazy Lixx status najlepšej sleazerockovej kapely súčasnosti? (recenzia) - 6Potvrdili Crazy Lixx status najlepšej sleazerockovej kapely súčasnosti? (recenzia) - 7Potvrdili Crazy Lixx status najlepšej sleazerockovej kapely súčasnosti? (recenzia) - 8Potvrdili Crazy Lixx status najlepšej sleazerockovej kapely súčasnosti? (recenzia) - 9Potvrdili Crazy Lixx status najlepšej sleazerockovej kapely súčasnosti? (recenzia) - 10