Chilský hardrockový spevák prichádza v spolupráci s multiinštrumentalistom Magnusom Karlssonom (Primal Fear, Allen/Lande) a bubeníkom Mikeom Terranom s pokračovaním projektu THE FERRYMEN. Jeho cieľom nie je nič menej ako dať hlasu Ronnieho Romera (Rainbow, ex-Lords Of Black) priestor zažiariť v piesňach zložených mu na mieru. Aké je A New Evil? V čom sa líši či nelíši od svojho vydareného predchodcu z roku 2017?

Magnus Karlsson má svoj ustálený skladateľský rukopis už skoro dvadsať rokov, a to platí aj pre A New Evil. Vie. ako zložiť metalový hit, ktorých nájdeme na doske plnú nošu. Nezaprie vo svojich sólach svoju lásku k Yngwiemu Malmsteemovi a v štruktúre piesní zase k sólovej tvorbe Dia. Fanúšik heavy a power metalu s hardrockovou polevou si príde na ďalšiu porciu kvalitnej hudby od bistra Karlsson & Magnus. Dôrazné bicie mašiny menom Mike Terrana zase pomáhajú udržiavať album ďalej od AOR vôd, v ktorých sa miestami „máčal“ projekt Allen/Lande.

Osobitou kapitolou, kvôli ktorej sa oplatí venovať novinke The Ferrymen, sú vokály Ronnieho Romera. Skoro každá pieseň exploduje v chytľavom refréne, ktorý sa zarýva ho hláv a nejde preč (Night People Rise, No Matter Hard We Fall). Čilský rodák však vie omnoho viac než len pekne spievať skvostné melódie. Prirovnal by som ho mierou talentu k Jørnovi Landemu. Je to ten typ speváka, ktorý akúkoľvek priemernú pieseň robí svojím speváckym vkladom nadpriemernou a vydarenú mení na skoro geniálnu.

Romerov hlas má v sebe diovskú agresiu a charizmu, našťastie, disponuje dostatočne osobitou farbou. Vo výsledku tak dodáva extra epickosť do už tak bohato zaranžovaných piesní s výraznými orchestrálnymi prvkami (Bring Me Home, Save Your Prayers, Heartbeat) podobne ako Dio kedysi dávno v Stargezerovi.

Za pozitívum môžeme považovať taktiež kvalitatívnu vyrovnanosť materiálu a špičkovú produkciu, vďaka ktorým sa fošňa počúva vynikajúco ako celok. Mierne silnejším dojmom však vďaka prednostiam hlasu Romera pôsobia skôr strednotempové hardrockovo ladené piesne než heavymetalové rúbanice.

A New Evil znie ako dvojča prvého eponymného albumu projektu The Ferrymen a kvalitou nepodlieza nastavenú latku z roku 2017. Ronnie Romero dokazuje, že nie je náhodou považovaný za jeden z najväčších vokálnych talentov súčasnosti. Hlavne fanúšikovia Ronnieho Jamesa Dia, Rusella Allena, Jørna Landeho a Yngwieho Malmsteema si s The Ferrymen prídu na svoje.

Potvrdil Ronnie Romero na albume od The Ferrymen status najväčšieho speváckeho talentu súčasnosti? (recenzia) - 1Potvrdil Ronnie Romero na albume od The Ferrymen status najväčšieho speváckeho talentu súčasnosti? (recenzia) - 2Potvrdil Ronnie Romero na albume od The Ferrymen status najväčšieho speváckeho talentu súčasnosti? (recenzia) - 3Potvrdil Ronnie Romero na albume od The Ferrymen status najväčšieho speváckeho talentu súčasnosti? (recenzia) - 4Potvrdil Ronnie Romero na albume od The Ferrymen status najväčšieho speváckeho talentu súčasnosti? (recenzia) - 5Potvrdil Ronnie Romero na albume od The Ferrymen status najväčšieho speváckeho talentu súčasnosti? (recenzia) - 6Potvrdil Ronnie Romero na albume od The Ferrymen status najväčšieho speváckeho talentu súčasnosti? (recenzia) - 7Potvrdil Ronnie Romero na albume od The Ferrymen status najväčšieho speváckeho talentu súčasnosti? (recenzia) - 8Potvrdil Ronnie Romero na albume od The Ferrymen status najväčšieho speváckeho talentu súčasnosti? (recenzia) - 9Potvrdil Ronnie Romero na albume od The Ferrymen status najväčšieho speváckeho talentu súčasnosti? (recenzia) - 10