Heavy metal je najlepšia hudba na svete. Toto jasné posolstvo prináša svetu na svojom poslednom albume americká parodická kapela STEEL PANTHER. Koniec koncov, bubeník Stix Zadinia raz v jednom rozhovore povedal, že všetky ich albumy by sme mali vnímať ako ucelenú sériu, ktorej úlohou je vrátiť heavy metal na jeho právoplatné miesto na výslní.

Ak ste už niekedy prišli do styku s glamrockermi z Los Angeles, tak viete, že po textovej stránke sa dočkáte nekonečných narážok na sex vo všetkých jeho podobách, osláv povrchného života rockových hviezd plného drog a urážok kadekoho. Hudobne však kapela pritvrdila oproti minulosti. Steel Panther vždy oscilovali medzi hardrockovou rozjuchanosťou Van Halen a metalovou dôraznosťou Judas Priest. Heavy Metal Rules sa album nevolá len tak nadarmo, tento raz vládne metal.

Našťastie, Steel Panther nestratili v metalovom rauši cit pre chytľavé refrény a zase raz naservírovali fanúšikom kopec hitov. Do tejto kategórie spadá prvý hardrockovo ladený singel All I Wanna Do It Is Fuck (Myself Tonnight), ktorý si mohli česko-slovenskí fanúšikovia vypočuť už na Masters Of Rock 2019. Z ráznych piesní stojí za vypočutie štadiónová titulná hymna a tvrdými riffmi poháňaná Gods Of Pussy o radostiach a strastiach rockových hviezd s príliš šikovným pindíkom. Fuck Everybody zase nakopne poslucháča svojou nasratosťou a predstavuje ideálny nástroj na spláchnutie negatívnych emócii z korporátnej práce.

Zase raz „oceľový panter“ boduje v kategórii power balád, ktoré vie skladať vskutku špičkové. Taká Bukkake TearsAll You Can Eat (2013) by nebyť uleteného textu bola v osemdesiatych serióznym hitom. Tentoraz „dojme“ Always Gonna Be A Ho s queenovskou medzihrou, vtipným textom (How Can It Be?/You´ve Got Me Beat/I Am Not Only One Who Loves To Cheat) a chytľavým refrénom. Na klasickú akustickú baladickú strunu zase zahrá záverečná Ain´t Buying What You´re Selling.

Zvyšné piesne sa dobre počúvajú, aj keď už nejde o nič výnimočné. Na to sú chalani zo Steel Panther príliš zruční muzikanti a skladatelia. Pochváliť musím nielen gitarového hrdinu Satchela s jeho vanhalenovsko/satrianovským štýlom, ale aj údernú a správne metalovo hrmotnú rytmickú sekciu Zadinia/Foxx.

Steel Panther prišli na Heavy Metal Rules zase raz s kvalitným metalom s chytľavými hardrockovými refrénmi. Výrazné hity sa striedajú s priemernejšími kúskami, podobne ako na minulom Lower The Bar (2017). Ak vás neurážajú kabaretné texty, parodujúce všetky klišé o rockových hviezdach z osemdesiatych rokov, tak čas investovaný do počúvania Steel Panther neoľutujete.

Patrí Steel Panther k najlepším glamrockovým kapelám súčasnosti? (recenzia) - 1Patrí Steel Panther k najlepším glamrockovým kapelám súčasnosti? (recenzia) - 2Patrí Steel Panther k najlepším glamrockovým kapelám súčasnosti? (recenzia) - 3Patrí Steel Panther k najlepším glamrockovým kapelám súčasnosti? (recenzia) - 4Patrí Steel Panther k najlepším glamrockovým kapelám súčasnosti? (recenzia) - 5Patrí Steel Panther k najlepším glamrockovým kapelám súčasnosti? (recenzia) - 6Patrí Steel Panther k najlepším glamrockovým kapelám súčasnosti? (recenzia) - 7Patrí Steel Panther k najlepším glamrockovým kapelám súčasnosti? (recenzia) - 8Patrí Steel Panther k najlepším glamrockovým kapelám súčasnosti? (recenzia) - 9Patrí Steel Panther k najlepším glamrockovým kapelám súčasnosti? (recenzia) - 10