Tým, ktorí milujú tvrdú, miestami až extrémnu muziku a čo i len okrajovo zakopávajú aj o domácu scénu, určite meno SUBURBAN TERRORIST netreba predstavovať. Táto výrazná zostava slovenského metalu prišla tento rok s ôsmimi novými kúskami zlepenými do albumovej novinky s názvom Inhuman Breed. A táto doska vám doslova natrhne ušné bubienky svojím zvukom aj energiou.

Už úvodná pieseň A Wave Of Filth And Trash začínajúca vravou na ulici, krikom detí a výbuchom, vás odrovná hneď nato výbuchom hudobným. Ako prvý ma očaril veľmi konkrétny a kvalitný zvuk kopáku, ktorý je pre mňa v tomto druhu hudby veľmi dôležitý. Uvítal som aj oživenie v podobe rytmického gitarového breaku. Jednoducho povedané, už prvou skladbou mi kapela dokázala, že robia tvrdý brutal death tak, ako si ho predstavujem. Tvrdé riffy, rytmické klincovačky a tempové naháňačky, pri ktorých váš mozog nestíha dobiehať bicie, obohatené o zvonivejšiu vyššie položenú gitaru v pár častiach ma v tomto vnímaní dosky Inhuman Breed iba utvrdili.

Yawning Emptiness, Putridity Of Humanity, Cloned And Mutilated a Inhuman Breed s priam disharmonickým kvílivým gitarovým sólom v závere, dokonale zodpovedajú tomuto opisu. V miernejšom tempe nasledujúc gitary sa bicie objavia azda len v kúsku Unearth The Human Flesh, ale i tu sa postupne rozbehnú.

Najviac z celej dosky ma zaujali dve konkrétne skladby, ktoré istými elementami vybočujú zo zaužívaného aranžérskeho a hudobného stereotypu tých ostatných. Jednou z nich je Mind-Blowing Attack. Výstižný názov. Páči sa mi, že chalani sú i v muzike, akou je brutal death, schopní vytvoriť tak chytľavý refrén. A skutočne v ňom nie je ani štipka melodiky. Je rovnako tvrdý a surový ako zvyšok dosky. No i tak ho určité elementy, ako sú rytmus a pomyselná hymnickosť, robia rýchlo zapamätateľným a chytľavým. Navyše bol skvelý ťah, že sa kapela rozhodla týmto refrénom celú pieseň začať. Okrem toho sa v skladbe objavujú rôzne zaujímavé progresívne rytmické zmeny a niekoľké spomalenia veľmi oživujúce celú hudobnú zložku.

Podobnými progresívnymi zmenami tempa však ešte viac zaujme Reign Of Evil. V polovici druhej minúty sa tu dokonca objavuje break s doposiaľ najmelodickejšími gitarovými postupmi. Riff v miernejšom tempe je podfarbený rýchlymi bicími a celé to zaklincuje gitarová vyhrávka s veľmi progresívnym zvukom.

Ak ste milovníkmi tvrdej muziky a radi podporíte kvalitnú domácu tvorbu, tak by album Inhuman Breed určite nemal chýbať vo vašej zbierke. Podobne postapokalyptický výjav, aký sme mohli obdivovať aj na obale predošlého albumu Cut Throat From The World Of Obsession (2012), sa bude skvele vynímať vo vašich zbierkach aj vďaka tomu novému. Nový materiál Suburban Terrorist je intenzívny, surový, naliehavý a skutočne tvrdý. No zároveň je plný nápaditých vsuviek, ktorými sú telá jednotlivých skladby pretkané. Ak nič iné, tak minimálne za jedno vypočutie vám Inhuman Breed skutočne stojí. Dajte mu šancu.

Oplatí sa dať šancu novému albumu Suburban Terrorist? (recenzia) - 1Oplatí sa dať šancu novému albumu Suburban Terrorist? (recenzia) - 2Oplatí sa dať šancu novému albumu Suburban Terrorist? (recenzia) - 3Oplatí sa dať šancu novému albumu Suburban Terrorist? (recenzia) - 4Oplatí sa dať šancu novému albumu Suburban Terrorist? (recenzia) - 5Oplatí sa dať šancu novému albumu Suburban Terrorist? (recenzia) - 6Oplatí sa dať šancu novému albumu Suburban Terrorist? (recenzia) - 7Oplatí sa dať šancu novému albumu Suburban Terrorist? (recenzia) - 8Oplatí sa dať šancu novému albumu Suburban Terrorist? (recenzia) - 9Oplatí sa dať šancu novému albumu Suburban Terrorist? (recenzia) - 10