V poslednej dobe badať u Nuclear Blast zaujímavý jav: vydavateľstvo zastrešujúce niektoré z najväčších mien metalovej scény síce vždy dbalo na to, aby si z jeho ponuky mohli vybrať aj fanúšikovia power metalu, zakaždým to však bola skôr tá mainstreamovejšia podoba tohto melodického žánru reprezentovaná formáciami ako Almanac, Beast In Black, Sabaton či Avantasia (Sammetovu družinu už snáď tak nálepkovať ani nemožno). Po novom si však tento megakolos konečne začal všímať aj jeho speedového brata. Kapelám typu Enforcer, Twilight Force či Lancer sa tak dostalo zaslúženej žiary reflektorov, aj keď sú to stále skôr usilovní robotníci než ťahúni festivalov. Ďalšími to tejto neveľkej partie sú MAJESTICA, ktorí sa chystajú dobyť svet so svojím debutom Above The Sky.

No, debutom. Kto čítal náš rozhovor s touto partiou, vie, že Majestica sú vlastne pohrobkovia Reinxeed. Tí boli prakticky projekt jedného muža – v súčasnosti aj gitaristu Sabaton Tommyho Johanssona a svetu dali poltucet výborných alebo aspoň veľmi slušných power/speedových albumov, v ktorých šľapajách pokračuje aj recenzovaná fošňa.

Prvé, čo si fanúšik Reinxeed určite všimne, je zvuk. Ten konečne zodpovedá umeleckému kumštu Tommyho a spol., preto sú (dúfam, že už navždy) minulosťou ploché bicie, s výnimkou sól naozaj symbolická gitara a v podstate nijaká basa. Tá dokonca celý album štartuje (klipovka k titulnej skladbe je neskutočná šupa), nezameniteľná energická hra hosťujúceho bubeníka Uliho Kuscha ťahá album nekompromisne vpred a všetkému vojvodí Tommyho astrálny jačák, ktorý v priebehu rokov len nabral na sile a rozsahu.

Samozrejme, Majestica sú najsilnejší v speedových skladbách. Tam sa nádherne ukazuje ich schopnosť vymyslieť adekvátne chytľavý motív na to, aby ste si ho aj počas pretrepávania palice zapamätali na prvú dobrú (pozdravujem Turilliho, mohol by sa čo-to priučiť, resp. spomenúť si, ako to robil kedysi), zároveň ale neznel príliš vtieravo a slizko. Jedna z mojich srdcoviek je Future Land. Je to „iba“ nová verzia úplne prvej skladby, ktorá kedy bola zložená pre Reinxeed. Ten song má sedemnásť rokov. Sedemnásť! Napriek tomu znie sviežo a nápadito, aj keď mu dosť pomohlo preradenie na vyšší rýchlostný stupeň a, pochopiteľne, Tommyho obdivuhodne vypracovaný spev (mimochodom, ak si kúpite limitku, máte možnosť porovnať obe verzie, keďže pôvodnú na nej nájdete ako bonus).

Ako sa na správne a grandiózne finále patrí, vrchol Above The Sky príde úplne nakoniec. Alliance Forever je dokonalé dielo. To postupné zrýchľovanie a nabaľovanie nástrojov vás vydráždi do nepríčetna ako skúsená kurtizána a následný orgazmus v podobe prekrásneho refrénu potom zostrelí luster.

Kapela však zamakala aj v prípade tých dvoch-troch šľapavých songov, ktoré na fošni nájdete. The Legend cvála vpred ako statný žrebec a aj keď patrí k tomu slabšiemu, čo album ponúka, v žiadnom prípade nemožno hovoriť o nejakej vate. Night Call Girl možno budú na niekoho vkus až príliš okaté osemdesiatky, Majestica sa ich však nijak nesnaží skryť. Ide predsa o poctu – gýčové klávesové zvuky a jednoduché témy k tomu patria a hotovo.

Keď už sme pri jednoduchých témach, texty sú asi jeden jediný ako-tak viditeľný šrám nahrávky. Mnohé sú totiž svojou naivitou nechcene smiešne a nie, Mötley True naozaj nie je dostatočne vtipná slovná hračka na to, aby utiahla osemminútovú skladbu. Keď Tommyho anjelský hlások spieva „we are the truest of true alebo „our metal will destroy you all“, len sa modlíte k nebesiam aj pekelným ohňom zároveň, aby to bolo myslené ako paródia.

Avšak stačí trocha snahy a humor je omnoho znesiteľnejší, ako ukazuje šibnutá Father Time, kde kapela žmurká na poslucháča v každej note a v každom slove a pozýva ho na úžasné, trochu neplánovane krvavé vianočné predstavenie. Ak tú pozvánku človek prijme, uvedomí si, že power metal je predsa len v prvom rade o zábave a radosti z hudby samotnej a netreba ho brať až tak vážne.

Takýto náklad neprvoplánových melódií by vystačil Dragonforce na zvyšok kariéry, Majestica ho napratali do necelej hodiny hracieho času. Album Above The Sky sa bude v najbližšej dobe v rámci žánru sakramentsky ťažko prekonávať. Keď bude redakcia na konci roka bilancovať, garantujem vám, že táto platňa sa tam nabetón spomenie. Majestica v mojich očiach s majestátom hodným ich (neoriginálneho) mena zasadla na súčasný power(speed)metalový trón a predpokladám, že ju len tak niekto nezosadí.

Nahrala Majestica powermetalový album roka? (recenzia) - 1Nahrala Majestica powermetalový album roka? (recenzia) - 2Nahrala Majestica powermetalový album roka? (recenzia) - 3Nahrala Majestica powermetalový album roka? (recenzia) - 4Nahrala Majestica powermetalový album roka? (recenzia) - 5Nahrala Majestica powermetalový album roka? (recenzia) - 6Nahrala Majestica powermetalový album roka? (recenzia) - 7Nahrala Majestica powermetalový album roka? (recenzia) - 8Nahrala Majestica powermetalový album roka? (recenzia) - 9Nahrala Majestica powermetalový album roka? (recenzia) - 10