Počas sviatkov sa u mňa objavilo nezvyčajné CD. Síce nie pod stromčekom, ale v poštovej schránke, čo však nič nemení na jeho nezvyčajnosti. Nezvyčajné je preto, lebo ho nahrala komplet dievčenská (ženská) rocková kapela a ako vieme, takým zostavám na Slovensku veľmi ruže nekvitnú. Tou čisto dievčenskou skupinou je trio POISON CANDY a spomínaný, úplne čerstvý album sa volá Stuck In Rock.

Album nahrala aktuálna zostava okolo našej najlepšej gitaristky Mirky Šimunekovej, ktorá si okrem gitary zobrala na starosť aj spev. S vokálmi jej vypomáhala basgitaristka Patrícia Willantová a aby bolo trio kompletné, bicie obhospodárovala Oľga Balážová. Na hudbe a textoch popracovali baby spoločne a treba uznať, že všetku prácu od komponovania cez otextovanie až po nahratie odviedli na výbornú. Keď už sme pri štatistických údajoch, z deviatich skladieb má až sedem jednoslovný názov.

Ale poďme k tomu najdôležitejšiemu, k tomu, čo na albume nájdeme. Hneď prvý riff na CD akoby priplával z ďalekej Austrálie a cestou sa zastavil na naberanie rozumov v Texase. Mimochodom, aj keď to kapela medzi svojimi inšpiráciami neuvádza, viackrát je z albumu cítiť pravý južanský smrad. Piesne sú neskutočne vyvážené nielen po interpretačnej, ale aj technickej a produkčnej stránke. Album nemá slabé miesto a hociktorá skladba by mohla byť singlom. Naozaj ho „Poisonky“ môžu vyberať so zatvorenými očami a zapichnutím prsta do zoznamu piesní.

Mirkine sóla sú lahodné, texty sa vyhýbajú typickým klišé (aj v skladbe Cliché) našich kapiel snažiacich sa spievať v angličtine. Zaujal ma dialóg s policajtom v piesni Cops a asi najviac „slaďák“ Wind, ktorý by pokojne mohol byť v repertoári Lity Ford. Ani po niekoľkonásobnom počúvaní (na slúchadlá, na bedne, v aute) som sa albumu neprejedol.

Album v angličtine by sa mohol zdať nevýhodou, ale ak chce niekto zaujať za hranicami (a nielen malú časť exotickou slovenčinou), musí to byť práve angličtina. Samozrejme, podmienkou je, aby to bola angličtina počúvateľná a nie uši trhajúca. V prípade Poison Candy v tomto problém nevidím. Väčšine rádiovým „odborníkom“ by sa tento album mal servírovať ako zahraničný, aby z neho boli unesení, lebo hrozí riziko, že ho pri informácii o slovenskom pôvode degradujú o niekoľko stupienkov nižšie.

Zhrnutie? Napriek tomu, že ide o album dievčenskej skupiny, má toto CD a aj kapela tie správne gule. Jedinú výčitku by som smeroval len k dĺžke albumu (dôvod odobratia bodu z hodnotenia). Jedna, dve skladby naviac by mu pri takejto kvalite určite neublížili. Keďže album vyšiel až na konci roka, dúfam, že sa o rok objaví minimálne medzi nominovanými na Album roka Zväzu autorov a interpretov. Už sa teším na živé prevedenie, veď dievčenské kapely sa počúvajú aj očami. Možností bude viac ako dosť, lebo krst albumu nebude jeden, ale bude vo viacerých mestách na Slovensku.

P.S.: Odkaz pre dievčatá: Smerujte za hranice. Napríklad také Švédky Thundermother robili predkapelu The Dead Daisies alebo hrali na Kiss Cruise, no vám nesiahajú ani po členky. A vy nielen lepšie hráte, ale aj vyzeráte.

Môže mať aj album dievčenskej kapely Poison Candy tie správne gule? (recenzia) - 1Môže mať aj album dievčenskej kapely Poison Candy tie správne gule? (recenzia) - 2Môže mať aj album dievčenskej kapely Poison Candy tie správne gule? (recenzia) - 3Môže mať aj album dievčenskej kapely Poison Candy tie správne gule? (recenzia) - 4Môže mať aj album dievčenskej kapely Poison Candy tie správne gule? (recenzia) - 5Môže mať aj album dievčenskej kapely Poison Candy tie správne gule? (recenzia) - 6Môže mať aj album dievčenskej kapely Poison Candy tie správne gule? (recenzia) - 7Môže mať aj album dievčenskej kapely Poison Candy tie správne gule? (recenzia) - 8Môže mať aj album dievčenskej kapely Poison Candy tie správne gule? (recenzia) - 9Môže mať aj album dievčenskej kapely Poison Candy tie správne gule? (recenzia) - 10