Entropia sa dá skúmať dvojako – z pohľadu fyziky alebo v rámci teórie informácie. Z oboch odborov som síce maximálne tupý, ale z výšky si ešte pamätám, že v tom druhom prípade ide o mieru neusporiadanosti, chaosu, teda akýsi protipól poriadku a kontinuity. Treba povedať, že v prípade talianskych maniakov s tajuplným názvom MOTH’S CIRCLE FLIGHT je názov ich najnovšieho plnohodnotného výstupu My Entropy až bolestivo trefný.

Toto sexteto nie sú žiadni zelenáči. Fungujú už trinásť rokov a na pažbe majú zárezy za album Born To Burn (2009) a niekoľko EP. Okrem toho sa môžu pochváliť aj mnohými koncertmi, mimo iných aj so Sepulturou. Hudobne sa kapela sama radí do škatuľky groove metal/metalcore, ale to treba brať skutočne s rezervou. Dvaja vokalisti v kombinácii growler – spevák už dávno nie je niečo, čím by akákoľvek menej známa kapela vytŕčala z davu, ale kto povedal, že chcú? Gabriele aj Simone sa svojich úloh zhostili bravúrne a to sa vlastne dá povedať o všetkých členoch MCF. Čo sa však o nich povedať nedá je, že vedia, kam sa vlastne ako kapela chcú uberať. Tu sa dostávame k tomu, prečo mi príde názov My Entropy taký výstižný.

Keď si celý album rozmeníme na drobné, v podstate tomu niet čo vytknúť. Skladby majú mohutné riffy, rytmika funguje bez zaváhania a zvuk vám pri neopatrnej manipulácii s kolieskom Volume rozbije hubu aj okná. Pekný surrealistický obraz na coveri tiež pridáva nejaký ten bodík navyše. Ako celok je však táto platňa iba súborom skladieb s dobrými nápadmi. Akosi mi tu chýba konzistencia a vlastný ksicht. Tu dajme trocha Pantery, to je istota, tam trochu zakrič, nech sa chytia aj coristi. A sem by sme mohli hodiť akože harmonický refrén, no a čo, že Alice In Chains ich majú lepšie. Neboj, hovorím ti, že tá pieseň sa na Fear Factory nepodobá. A podlaď si tú gitaru!

Na druhej strane, viem pochopiť, že kapela sa jednoducho nechce opakovať a chce poslucháča udržať v pozornosti počas celej dĺžky trvania albumu. Preto pre istotu opakujem – jednotlivo tie songy fungujú výborne a suverénne najlepšia je Bursting Into Existence s nekompromisným thrashovým riffom a chytľavými melodickými pasážami. Keby sa v podobnom duchu niesol celý album, užijem si ho určite viac. Som si istý, že na koncerte by som si hlavu otrepal o pódium, takto z reproduktorov to však nie je ono. Z tej jednej skladby pod recenziou si človek obraz takmer určite neurobí, ale ak máte radi vyššie spomenuté kapely, hádam by stálo za to dať MCF šancu. Objektívne si album možno zaslúži aj osmičku, subjektívne mi to príde ako ambiciózny priemer. Šesť a pol vám teda, chlapi, zaokrúhlim nahor a nech vás tu už nevidím zastavte sa ešte niekdy.

Moth's Circle Flight - mať veľa vzorov je fajn, ale... (recenzia) - 1Moth's Circle Flight - mať veľa vzorov je fajn, ale... (recenzia) - 2Moth's Circle Flight - mať veľa vzorov je fajn, ale... (recenzia) - 3Moth's Circle Flight - mať veľa vzorov je fajn, ale... (recenzia) - 4Moth's Circle Flight - mať veľa vzorov je fajn, ale... (recenzia) - 5Moth's Circle Flight - mať veľa vzorov je fajn, ale... (recenzia) - 6Moth's Circle Flight - mať veľa vzorov je fajn, ale... (recenzia) - 7Moth's Circle Flight - mať veľa vzorov je fajn, ale... (recenzia) - 8Moth's Circle Flight - mať veľa vzorov je fajn, ale... (recenzia) - 9Moth's Circle Flight - mať veľa vzorov je fajn, ale... (recenzia) - 10