Koľko rockových kapiel zo Španielska poznáte? Prednedávnom sme si predstavili kapelu Medicina a ich album. Po dnešku si môžete do zbierky pripísať ďalšiu. ELEMENTO DESERO je kvarteto zo španielskej Granady, ktoré vzniklo v roku 2015. O rok neskôr vydali debut Santoral. Ten zožal v lokálnej tlači veľký úspech. Aj preto sa páni po období intenzívneho koncertovania vrátili do štúdia a 29. marca 2019 vypustia do sveta svoju novinku Los Montes En Llamas pod štítkom vydavateľstva Mai Lei Bel.

V desiatich skladbách, ktoré si pre nás Elemento Deserto pripravili, nebudete počuť iba zaužívanú angličtinu, ale aj ich materinskú a predovšetkým oveľa menej opočúvanú španielčinu.

Ak máte radi rockovú muziku s nádychom šesťdesiatych rokov a mnohými bluesovými vplyvmi, tak toto je pre vás to pravé. Úvodná Relative Love, El Camión Del Tapicero či Matanza Kind Of Woman sú presne tie rockové skladby vyžarujúce zo seba dávku pokoja. Počujete tam kdesi vzadu Beach Boys, The Beatles a The Rolling Stones, ale zároveň máte pred očami more a horúcu piesočnú pláž, na ktorej sedí Bob Marley s gitarou. Ťažko sa to opisuje, ale tento štýl muziky si vás dokáže veľmi ľahko svojím kolísavým rytmom omotať okolo prsta.

Najvýraznejšou skladbou s takýmto charakterom na albume je pre mňa ale určite Siempreviva De Mojácar. Gitara v horných polohách, vysoký vokál a flegmatický spev. Oldies rock ako sa patrí. Na rock n' rollovom riffe s bluesovým nádychom je primárne postavená už len Apocalypso. Loopback prekvapí skôr trochu orientálnym nádychom a záverečná Los Montes En Llamas prekvapí zvukom hammondu. Táto inštrumentálka je kúskom v miernejšom tempe na vydýchanie na záver po dávke šťavnatých gitarových riffov.

Pasos Largos a Le Dieron Tormento sú postavené viac na psychedélii. Monotónnejšie gitary, spev s delayovým efektom, ktorý navodzuje pocit rozladenosti, zvláštny sampel, skreslené gitary. To všetko v týchto dvoch piesňach nájdete, no i napriek tomu je zvuk celkovo oveľa čistejší ako u kapely Medicina. Z tohto pohľadu je zaujímavo vystavaná aj Poor Boy Insane. Mnoho zvukov v pozadí vytvára síce zvukovú guľu, ale vytiahnutie konkrétnych zvukov gitary, basy a spevu do popredia ju robí prehľadnou, ba dokonca celkom chytľavou.

Album Los Montes En Llamas je prehliadkou vplyvov bluesu, surf rocku a psychedélie v kombinácii so zvukom rockovej hudby šesťdesiatych rokov a jemným závanom folku. Výsledkom je originálna platňa plná chytľavej muziky, pri ktorej človek skvele zrelaxuje nezáležiac od toho, kde sa práve nachádza.

Má šancu španielsky šesťdesiatkový rock Elemento Deserto aj u Slovákov? (recenzia) - 1Má šancu španielsky šesťdesiatkový rock Elemento Deserto aj u Slovákov? (recenzia) - 2Má šancu španielsky šesťdesiatkový rock Elemento Deserto aj u Slovákov? (recenzia) - 3Má šancu španielsky šesťdesiatkový rock Elemento Deserto aj u Slovákov? (recenzia) - 4Má šancu španielsky šesťdesiatkový rock Elemento Deserto aj u Slovákov? (recenzia) - 5Má šancu španielsky šesťdesiatkový rock Elemento Deserto aj u Slovákov? (recenzia) - 6Má šancu španielsky šesťdesiatkový rock Elemento Deserto aj u Slovákov? (recenzia) - 7Má šancu španielsky šesťdesiatkový rock Elemento Deserto aj u Slovákov? (recenzia) - 8Má šancu španielsky šesťdesiatkový rock Elemento Deserto aj u Slovákov? (recenzia) - 9Má šancu španielsky šesťdesiatkový rock Elemento Deserto aj u Slovákov? (recenzia) - 10