Pred časom sa nám do redakcie dostal album Rage Of A Bleedin‘ Society z dielne talianskej heavy/thrashmetalovej kapely NIGHTGLOW. Popravde by som podľa obalu tohto albumu očakával poriadnu deathmetalovú nádielku a podľa názvov niektorých zo skladieb možno aj blackened death. Ale ako sa nám už mnoho ráz potvrdilo, zdanie klame.

Album začína krátkym introm Thy Flesh Consumed. Znie ako zvučka zo seriálu Akty X zahustená elektrickými gitarami. Zato prvá plnohodnotná skladba X už skepticky tváriaceho sa poslucháča odzbrojí tvrdým riffom a skvelou farbou spevákovho hlasu. Miestami sa zdá, že spevák tlačí na hlasivky až príliš a skĺzava do kriku, ale stále sa to nedá nazvať screamom ani growlom. Je to zaujímavý a do tohto typu hudby aj vhodný, hrdelne surový spev v správnej miere uložený pomedzi melodické linky.

V tejto polohe si speváka užijete aj v energických piesňach Mofo Social Club a Overlord, kde akoby spev išiel miestami dokonca cez efekt. V On Your Own sa dokonca objavuje aj ženský hlas hovoriaci akoby z telefónu. Spevák tomuto hlasu odpovedá svojím typicky rozhorčeným spevom.

Všetky vyššie spomenuté skladby sú prehliadkou tvrdých heavymetalových a thrashových či crossoverových gitarových riffov. Spolu s veľmi spevnými refrénmi tvoria veľmi energický celok, ktorý vám ostáva zarytý do pamäte ešte dlho po tom, ako album dopočúvate.

Surovú gitaru a prepracované bicie si môžete vychutnať aj v The Last One. Ak si ale viac potrpíte na nejakých tých zaujímavých efektoch, zvukoch a samploch, nemusíte mať obavu. Nightglow mysleli aj na vás. Stačí si pustiť piesne Fuck@looza, Feed My Demon alebo Circus Of The Damned, kde v úvode zaznie zvuk hoboja (alebo fagotu?), ktorý vystrieda tvrdý riff a mľaskajúci kopák.

Ak si myslíte, že sme už vyčerpali ponuku, ste na omyle. Album Rage Of A Bleedin‘ Society má ešte stále čím zaujať či dokonca prekvapiť. Alive graduje jednak svojím tepom a jednak i spevom. Ten akoby bol od samého začiatku potlačený v úzadí a snažil sa predrať na povrch. V baladickej piesni Gone vás opäť ohúri čistý spev s peknou farbou vo všetkých polohách. Spevák pridá aj šepot. Počas celej tejto piesne hrajú len akustické gitary, ku ktorým sa postupne pridávajú sláky.

Bonusová skladba Daenerys počarí poslucháčovi viachlasmi, ktoré majú okrem melódie odlišné aj frázovanie. Napokon nám zostala Erzsébet, ktorá slovenského poslucháča môže upútať najviac azda svojím názvom a textom.

Nightglow mi v určitých momentoch albumu Rage Of A Bleedin‘ Society pripomenuli tvorbu obľúbenej kapely Disturbed. Možno to bolo riffmi, možno štýlom spevu. Napriek tomu sa nebojím povedať, že je ich tvorba veľmi originálna a predovšetkým energická. Surový zvuk lezúci do uší je pre fanúšika dobrej metalovej muziky jednoducho neodolateľný.

Koľko surovej energie napumpujú Nightglow? (recenzia) - 1Koľko surovej energie napumpujú Nightglow? (recenzia) - 2Koľko surovej energie napumpujú Nightglow? (recenzia) - 3Koľko surovej energie napumpujú Nightglow? (recenzia) - 4Koľko surovej energie napumpujú Nightglow? (recenzia) - 5Koľko surovej energie napumpujú Nightglow? (recenzia) - 6Koľko surovej energie napumpujú Nightglow? (recenzia) - 7Koľko surovej energie napumpujú Nightglow? (recenzia) - 8Koľko surovej energie napumpujú Nightglow? (recenzia) - 9Koľko surovej energie napumpujú Nightglow? (recenzia) - 10