Niekedy sa vyskytnú situácie, kedy sú sociálne siete človeku aj na osoh. V našom prípade hlavne vtedy, keď vďaka nim objavujeme novú kvalitnú muziku. Ba čo viac, kvalitnú domácu metalovú muziku. Pretože presne takú hrá bratislavská formácia CUTTING EDGE a ich debutový album Of Mind Decay si určite zaslúži vašu plnú pozornosť.

Toto dielo obsahuje deväť energických, tvrdých, ale zároveň veľmi melodických a často chytľavých skladieb. Nenechajte sa odradiť introm. Prologue má len minútku a aj keď to nie je nič, čo by na prvé počutie prebudilo zvedavosť či zaktivizovalo pozornosť poslucháča, navodí príjemnú atmosféru. Naproti tomu Egomaniac nástupom poriadneho gitarového riffu v symbióze s bicími vás ihneď odzbrojí a pochová všetky pochybnosti o kvalite tejto dosky. Spev nastupuje rovno v dvojhlase. Skvelá farba vyniká nad zvukovo i technicky vydareným gitarovým podkladom. Veľmi ma zaujal aj fakt, že v refréne kapela zachovala text, ale melodicky a harmonicky ho obmieňa.

Tučným zvukom, ťažkými riffmi a spevom (ktorý bude asi pochuti predovšetkým fanúšikom Coreyho Taylora či Disturbed) vás očaria určite aj Phantasmatron, Point Nemo či Into The Bleak. Nájdete tu progresívnejšie pasáže aj moderné a svieže časti. Okrem tvrdých gitár zaznejú v skladbe Point Nemo aj španielky, v Into The Bleak dokonca saxofón. Pri každej ďalšej skladbe ste jednoducho čoraz viac presvedčení o svetovej úrovni tejto kapely.

Nebudeme sa ale baviť iba o divokých skladbách. Nezatajíme vám ani tie miernejšie, ktoré si zaslúžia rovnakú pozornosť. V o čosi pomalšom tempe a ponurejšej atmosfére sa nesie Salvage s podmanivým gitarovým rozkladom. Ohúria vás tu ale aj mohutné refrény a gitarové sólo. Veľmi pútavá je tu najmä basová gitara, a to svojím špinavým zvukom.

Naproti tomu veľmi čistý zvuk si užijete v záverečnej akustickej inštrumentálnej skladbe Closure. Veľmi príjemná oddychovka na vydýchanie opäť ponúka nezameniteľný zvuk saxofónu. Miestami mi ale trochu prekážalo, že sa ju kapela rozhodla neotextovať. Myslím si, že spevákova farba hlasu by tu dokonale zapadla.

Divoký, surový a zároveň podmanivo nežný. Taký je album Of Mind Decay. A tak ho vystihuje aj titulná pieseň rozdelená do dvoch častí. Prvej – pomalšej a druhej – tvrdšej a azda najprogresívnejšej z celého albumu. Skutočne veľmi vydarená nahrávka. Môžeme byť len a len radi, že u nás takejto kvalitnej muziky stále pribúda.

Koho ohúria Cutting Edge svojím debutom? (recenzia) - 1Koho ohúria Cutting Edge svojím debutom? (recenzia) - 2Koho ohúria Cutting Edge svojím debutom? (recenzia) - 3Koho ohúria Cutting Edge svojím debutom? (recenzia) - 4Koho ohúria Cutting Edge svojím debutom? (recenzia) - 5Koho ohúria Cutting Edge svojím debutom? (recenzia) - 6Koho ohúria Cutting Edge svojím debutom? (recenzia) - 7Koho ohúria Cutting Edge svojím debutom? (recenzia) - 8Koho ohúria Cutting Edge svojím debutom? (recenzia) - 9Koho ohúria Cutting Edge svojím debutom? (recenzia) - 10