Českí death/grinderi PROLAPSED si ma vlani svojím debutom Sexual Assaults celkom získali. Tento raz ma na jednej strane síce trochu šokovalo, že s druhým radovým albumom prichádzajú už po roku, no na strane druhej je veľmi sympatické, keď kapela na sebe neustále pracuje a nespí na vavrínoch. Preto som, samozrejme, dal šancu aj ich novinke The Condemned. Tá pozostáva z ôsmich skladieb a poslucháča zabaví na necelú polhodinu.

Či už pri pohľade na obal nového albumu, alebo po pustení prvej skladby som mal nezvratný pocit, že chlapci od minula ešte o čosi pritvrdili. Klincujúce bicie, rýchle riffy a growl striedaný či dopĺňaný o screamový, miestami až grindový vokál. Wretches Of The World, Intentional Killing a Do Not Beg! sú prehliadkou surového nátlaku na ušné bubienky. Tie dostanú pri počúvaní tohto albumu zabrať prinajmenšom rovnako ako vaša krčná chrbtica.

Prolapsed si ale dobré zvyky zo svojho debutu zanechali. Napríklad surové riffy z času na čas popretkávané sviežejšími a harmonickejšími gitarami a pútavou hrou bubeníka s rytmom. Tento fenomén je najviac citeľný v Soul ExtinctionThe Condemned. Albumu dodali živosť, ale to aj pomalšie bicie v úvode Worthless či heavymetalový riff v Macabre Suffering. Najviac ma však z hľadiska hudobného materiálu bavila záverečná Abomination.

Pomerne krátke dielko The Condemned je vo svojom žánri na veľmi vysokej úrovni. Tento album je jedna súvislá línia brutality, surovosti a agresivity v hudbe. Zároveň je to ale veľmi živý kúsok, ktorý poslucháča dokáže prekvapiť, keď to najmenej čaká. Viac či menej ukryté harmonické a rytmické úľavy pre uši sú v takejto hudbe pri správnom zakomponovaní skvostné. A kapele Prolapsed sa podarilo zasadiť ich do celkového konceptu albumu ozaj majstrovsky.

Svojou druhou doskou určite Prolapsed nepodliezli latku, ktorú si nastavili vydareným debutom. Album The Condemned mám už teraz rovnako rád ako ich prvotinu. Ostáva dúfať, že sa (možno opäť už o rok) dočkáme tretieho, ešte vydarenejšieho pokračovania.

Kam sa za rok posunuli Prolapsed? (recenzia) - 1Kam sa za rok posunuli Prolapsed? (recenzia) - 2Kam sa za rok posunuli Prolapsed? (recenzia) - 3Kam sa za rok posunuli Prolapsed? (recenzia) - 4Kam sa za rok posunuli Prolapsed? (recenzia) - 5Kam sa za rok posunuli Prolapsed? (recenzia) - 6Kam sa za rok posunuli Prolapsed? (recenzia) - 7Kam sa za rok posunuli Prolapsed? (recenzia) - 8Kam sa za rok posunuli Prolapsed? (recenzia) - 9Kam sa za rok posunuli Prolapsed? (recenzia) - 10