Duch raných Black Sabbath a prelomu šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov priťahuje mnohých dnešných rockerov podobne ako hladošov vôňa obľúbeného maminho koláča. Power trio KADAVAR na čele so spevákom a gitaristom Christophom “Lupusom” Lindemannom pečie svoju hudobnú mňamku práve zo surovín, akými sú hororový vokál a lá Ozzy, riffy made by Iommi, psychedélia na spôsob Jeffersons Airplane či westernovo-bluesová omáčka namiešaná podľa receptu The Doors. Keď si k tomuto popisu domyslíte ešte temné a ľahko okultné texty, tak máte v hlave dobrú predstavu o tom, čo vás čaká na piatom albume Kadavar For The Dead Travel Fast.

So skupinou som sa prvýkrát stretol pred približne šiestymi rokmi, keď ich hudba čerpala z odkazu Black Sabbath omnoho výraznejšie. Kadavar ale hudobne neustrnuli a svoj zvuk posunuli ďalej do vôd, v ktorých sa pohybujú napríklad švédski retrorockeri Graveyard. Zaujme hneď úvodná singlová Devil´s Master, ktorá poslucháča hudobne (a vďaka videoklipu aj vizuálne) prenesie do sveta Divokého západu. Silnou stránkou kapely je schopnosť vytvárať intenzívnu atmosféru svojou hudbou. Tomu dojmu pomáha retro hrejivý zvuk, v ktorom sa Kadavar vyžíva. I keď k záverečnému mixu by sa mohlo nájsť pár výhrad, pretože v Saturnales klávesy na kvalitnejšej aparatúre nepríjemne pištia pri vyššej hlasitosti.

Väčšina skladieb je stále po vzore „sabbatov“ poháňaná doomovými riffmi, sóla bývajú relatívne krátke a voňajú po bluese a wah-wah hendrixovskej psychedélii. Z gitarových hradieb občas vyčnievajú klávesy, ktoré dodávajú na správnych miestach trocha hororovej atmosféry (Children Of The Night). Vďaka množstvu nálad na albume, ktoré od razantných stonerockových vypalovačiek (Poison, Evil Forces) cez valivý doom (Long Forgotten Track) skáču až k hypnotickým dumkám (Saturnales) môže chvíľu trvať, kým sa poslucháč zorientuje v tom, čo to počúva. Trpezlivosť ruže prináša, a to platí aj v prípade Kadavar a For The Dead Travel Fast.

Milovníci šesťdesiatkovej psychedélie, temnej estetiky a hrmotnosti Black Sabbath si na poslednej piatej fošni dvoch Nemcov a jedného Francúza znamenite pochutia. Kadavar sa hudobne vyvíjajú v rámci rozumných hraníc a môžeme ich aj vďaka kvalitnej hudobnej náloži z For The Dead Travel Fast smelo považovať za jedných z lídrov súčasnej retro klasicko-rockovej scény.

Kam sa vyvíjajú stonerrockoví Kadavar? (recenzia) - 1Kam sa vyvíjajú stonerrockoví Kadavar? (recenzia) - 2Kam sa vyvíjajú stonerrockoví Kadavar? (recenzia) - 3Kam sa vyvíjajú stonerrockoví Kadavar? (recenzia) - 4Kam sa vyvíjajú stonerrockoví Kadavar? (recenzia) - 5Kam sa vyvíjajú stonerrockoví Kadavar? (recenzia) - 6Kam sa vyvíjajú stonerrockoví Kadavar? (recenzia) - 7Kam sa vyvíjajú stonerrockoví Kadavar? (recenzia) - 8Kam sa vyvíjajú stonerrockoví Kadavar? (recenzia) - 9Kam sa vyvíjajú stonerrockoví Kadavar? (recenzia) - 10