Niektoré kapely majú jednoducho na domácej scéne už kultový status a ich meno má cveng aj za hranicami. Jednou z takýchto kapiel sú dozaista aj DOOMAS. Na nový počin z dielne tejto formácie sme čakali päť rokov, ale dočkali sme sa. Doomas svojou novinkou Portal opäť potvrdzujú, že si zakladajú na kvalite a nie na kvantite. Okrem toho, že EP vyšlo štyri roky po dlhohrajúcej doske LaMuerte (2015), obsahuje len dve skladby. Obe však určite stoja za vaše povšimnutie.

Úvodná a zároveň titulná Portal vás obklopí presne tým druhom temnoty, aký od Doomas čakáte. Ponurý tajomný úvod niekoľkokrát pretína hlboký naliehavý basový zvuk, ktorý ešte viac rozčerí temnú atmosféru a doslova vyvolá v človeku pocit úzkosti. Ako čerešnička na torte sa ozve miešaný zbor a údery zvonov. Až cítite, ako niečo číha, aby vás to vtiahlo hlboko pod zem. Bicie vstúpia do tohto konceptu veľmi nečakaným rytmom a spolu s gitarou naberú postupne na rýchlosti. Do pôvodného tempa sa vracajú až s nástupom growlu. Temná atmosféra ale ani na chvíľu neustáva Doomas dokonale stimulujú centrum mozgu zodpovedné za úzkosť. Miestami sa pristihnete, že ste sa zabudli nadýchnuť a keď, tak len veľmi plytko. Táto pieseň je majstrovským dielom vo svojom žánre a nestratila by sa ani vo svetovej konkurencii.

S druhou piesňou Abyss prichádza mierne uvoľnenie. I keď sa spočiatku zdá, že i táto bude vystavaná na ponurej atmosfére, nie je to úplne tak. Gitarové harmónie v kombinácii s klávesovými symfonickými zvukmi v pozadí navodzujú oveľa menej napätú atmosféru, než sme počuli v skladbe Portal. Gitary a bicie navyše postupujú v totožných rytmických vzorcoch, ktoré súčasne menia. Temnejšiu stránku tejto piesni navracia hlavne organový zvuk a pomalý ťahavý growl, ktorý je tu neodmysliteľný a nenahraditeľný.

Už pri prvom strete so spomínaným albumom LaMuerte ma upútala očarujúca ponurosť, ktorá sa v niektorých momentoch doslova prelínala s atmosférou najlepších hororových soundtrackov. Vysoká hudobná kvalita a temný ťahavý growl. To všetko Doomas poslucháčovi ponúkli vo svojom gotickom doom metale vtedy a to isté ponúkajú aj teraz. Ale opäť o level vyššie. Jediná škoda, že EP Portal obsahuje len dve skladby.

K akým pocitom vás prenesie Portal kapely Doomas? (recenzia) - 1K akým pocitom vás prenesie Portal kapely Doomas? (recenzia) - 2K akým pocitom vás prenesie Portal kapely Doomas? (recenzia) - 3K akým pocitom vás prenesie Portal kapely Doomas? (recenzia) - 4K akým pocitom vás prenesie Portal kapely Doomas? (recenzia) - 5K akým pocitom vás prenesie Portal kapely Doomas? (recenzia) - 6K akým pocitom vás prenesie Portal kapely Doomas? (recenzia) - 7K akým pocitom vás prenesie Portal kapely Doomas? (recenzia) - 8K akým pocitom vás prenesie Portal kapely Doomas? (recenzia) - 9K akým pocitom vás prenesie Portal kapely Doomas? (recenzia) - 10