Počas veľkonočných sviatkov privítala Bratislava švédsku deathmetalovú formáciu TRIBULATION. Záhrobne vyzerajúci muzikanti sa u nás predstavili ako predskokani populárnych melodikov Insomnium v rámci európskej šnúry na podporu albumu Winter’s Gate. O tom, ako vyzeral samotný večer, ste sa už mohli dočítať v našej reportáži.  Keďže koncert Tribulation bol u nás zároveň aj ich premiérou, využili sme túto príležitosť na krátky rozhovor s gitaristom Jonathanom Hulténom a vy si ho môžete pozrieť na našom YouTube kanáli.

 

Jonathan nám prezradil, aký typ umenia najviac inšpiruje tvorbu Tribulation, bližšie popísal čerstvo vydaný album Down Below a zároveň naznačil, čo sa skrýva za jeho názvom. Takisto vysvetlil svoj vzťah k používaniu make-upu počas koncertov a naznačil koncertné plány pre zvyšok roka. Vo videu sú automaticky vložené aj slovenské titulky, no ak sa vám hneď nezobrazia, spustíte ich kliknutím na prvú ikonku v pravom rohu. 

 

Krátky úryvok ponúkame aj v písanej forme, viac nájdete vo videu...

 

Ahoj, ako sa dnes cítiš?

Veľmi dobre. Unavený, ale teším sa večer na koncert.

 

Možno sa mýlim, ale myslím, že ste u nás prvýkrát. Je to pravda?

Áno, sme tu prvýkrát.

 

Mal si šancu na chvíľku vybehnúť do mesta?

Áno, pred zvukovkou a pred večerou máme niekoľko hodín čas, kým všetko začne. Ale zvyknem skôr porobiť, čo treba a oddychovať. Nájsť počas dňa trošku pokoja, ktorý vyváži ten chaos, čo príde s nocou.

 

V prvom rade by som ti chcela poblahoželať k novej doske, ktorá vyšla len nedávno. Ako vnímaš odozvu, si zatiaľ spokojný?

Áno, je to veľmi dobré, prekvapivo dobré. Som vďačný.

 

Ak by si mal tento album popísať bližšie v kontexte s predchádzajúcou tvorbou, čo by si k nemu povedal? Či už novým fanúšikom alebo tým existujúcim.

Zvyčajne o tom rozmýšľam takto: Na prvom albume sme mali zreteľne deathmetalový prístup. Druhý už bol trošku otvorenejší, atmosferickejší a blackmetalovejší. Tretí bol rockovejší. Je v ňom cítiť klasický rock, metal aj gotiku. V tejto nahrávke je z každého predchádzajúceho albumu niečo. Akoby sme sa obzerali za tým, čo sme doteraz urobili. Ale takisto obsahuje určité prvky, s ktorými sme doteraz nepracovali. Takže je to taký pohľad späť a zároveň aj vpred.