Melodický metal má u našich susedov pomerne silné zastúpenie. Dôkazom je aj zabehnutá česká kapela IMORTELA, ktorá tento rok v júli vydala už svoj štvrtý album. Novinka, na ktorú fanúšikovia čakali osem rokov, dostala názov Nespoutaná a my sme si na ňu trochu posvietili.

Album otvára skladba Svár s dlhým úvodom. Celá je popretkávaná symfonicko-akustickými časťami prerývanými tvrdšími riffmi. Téma gitarového riffu je navyše dosť chytľavá. Ženský vokál nastupuje až po dvoch minútach. Príjemná farba hlasu speváčky skladbe ešte pridala na kvalite rovnako ako prepracované dvojhlasy. Veľmi podobne vyznieva aj Bouře, kde si vás tak isto získa inštrumentálny úvod, podmanivý vokál, gitarový riff a kvalitné sólo. V tejto skladbe je bezkonkurenčne najlepší refrén a aj vďaka tomu sa stala mojou favoritkou.

Na albume nájdete aj klasické symfonické/powermetalové skladby. Jednou z nich je napríklad Musíš to dát. Trochu ma sklamal zvuk gitár a klávesov, ktoré znejú pri dnešných možnostiach dosť obstarožne. Situáciu ale zachraňuje spev a chytľavé refrény. Ďalšou je Síla, ktorá by tiež s lepším zvukom pookriala. Spev a text, našťastie, držia nastavenú latku. Kapele sa ju dokonca podarilo ešte o čosi zdvihnúť vďaka príjemnému heavymetalovému baladickému duetu Naplno žít.

Odhliadnuc od spomínaných zvukov bola pre mňa jediným sklamaním na albume pieseň Rebelka. Trochu zvukovo špinavý a rytmicky akoby rozhádzaný úvod znel síce sľubne, ale kapela akoby tu zalovila v poprockových vodách. Vzišli z toho celkom pekné jednoliate refrény, avšak tuctové slohy a skutočne zlý text.

Priznám sa, že od začiatku až do konca som tŕpol, aby kapela neskazila niektorú zo skladieb treťotriednym growlom. Našťastie, nestalo sa tak a album ako celok znie veľmi dobre. Okrem spomínaných šiestich skladieb na ňom nájdete navyše aj rádiovú verziu piesne Svár či skladby Dávné prokletí z roku 2013 a You Make Me Feel z roku 2015.

Je najsilnejšou zložkou albumu kapely Imortela spev? (recenzia) - 1Je najsilnejšou zložkou albumu kapely Imortela spev? (recenzia) - 2Je najsilnejšou zložkou albumu kapely Imortela spev? (recenzia) - 3Je najsilnejšou zložkou albumu kapely Imortela spev? (recenzia) - 4Je najsilnejšou zložkou albumu kapely Imortela spev? (recenzia) - 5Je najsilnejšou zložkou albumu kapely Imortela spev? (recenzia) - 6Je najsilnejšou zložkou albumu kapely Imortela spev? (recenzia) - 7Je najsilnejšou zložkou albumu kapely Imortela spev? (recenzia) - 8Je najsilnejšou zložkou albumu kapely Imortela spev? (recenzia) - 9Je najsilnejšou zložkou albumu kapely Imortela spev? (recenzia) - 10