Keď má kapela nápaditý, jednoduchý, zvučný, ale zároveň nie prvoplánový názov, má napoly vyhraté. A keď má ešte trefné logo, tak už v tomto bode človek začína na podvedomej úrovni kapelu vnímať pozitívne. Presne tieto pocity som mal, keď sa mi do rúk dostal debut rockerov z nášho hlavného mesta, ktorí si hovoria PARKETOVÝ LEV. Vypočutie ich jedenástich piesní nezaberie ani celú polhodinu a ak im ju obetujete, určite nebudete ľutovať.

I keď je album primárne ladený rockandrollovo až hardrockovo, viacero skladieb na ňom smrdí punkom. Už úvodná pieseň Tak ďaleko jak sa len dá kombinuje hardrockovú dravosť s punkovou jednoduchosťou a priamočiarosťou. O piesni Dee Dee je kráľ sa dá tvrdiť presne to isté. Zrýchlenie v závere to iba podčiarkuje. Moje dievča kombinuje tento punkový fenomén dokonca s mainstreamovejšími vplyvmi, ktoré by sa dali označiť za pop rock. V dvojici skladieb Hviezdy a Ešteže v tom nie som sám, ktorá poteší klasickým rockovým riffom, dokonca okrajovo počuť čosi zo Slobodnej Európy.

Prejdime ale k výsostne rockovým peckám. Určite si väčšina z vás zamiluje pieseň To nie si ty. Je to typická skákačka, v ktorej od samého začiatku páni režú divo do gitár. V pozadí sa dokonca doprosuje pozornosti klavír sekajúci akordy. Tento prvok rockandrollových skladieb doslova milujem. Keď sa k tomu pridá správny refrén a trefné rockové sólo, vykľuje sa z toho jedna z najsilnejších skladieb na albume. Skladby NemožnéKeď idem domov sú zas poriadne okorenené bluesom. Gitarové riffy a sóla a v druhej menovanej dokonca aj ústna harmonika. Poslednou menovanou trojicou páni mojim ušiam skutočne ulahodili.

Aby sme to nejako zhrnuli, Parketový Lev ma oslovil predovšetkým sympatickou priamočiarosťou svojej muziky a obrovským nábojom energie. Ich texty sú navyše veľmi chytľavé, ľahko zapamätateľné a zväčša aj originálne. Napríklad Čierne oči nie sú žiadnou lacnou prerábkou ľudovej piesne, ale nápaditým vyznaním lásky rock n' rollu. S melódiami je to niekedy trocha horšie. Hlavne tie v piesňach BejbeĎalej sa mi zdali trochu prvoplánové a opočúvané. Celkovo však tento album hodnotím veľmi pozitívne a určite sa k nemu budem rád vracať aj v budúcnosti.

Je album kapely Parketový Lev vhodný na tancovanie? (recenzia) - 1Je album kapely Parketový Lev vhodný na tancovanie? (recenzia) - 2Je album kapely Parketový Lev vhodný na tancovanie? (recenzia) - 3Je album kapely Parketový Lev vhodný na tancovanie? (recenzia) - 4Je album kapely Parketový Lev vhodný na tancovanie? (recenzia) - 5Je album kapely Parketový Lev vhodný na tancovanie? (recenzia) - 6Je album kapely Parketový Lev vhodný na tancovanie? (recenzia) - 7Je album kapely Parketový Lev vhodný na tancovanie? (recenzia) - 8Je album kapely Parketový Lev vhodný na tancovanie? (recenzia) - 9Je album kapely Parketový Lev vhodný na tancovanie? (recenzia) - 10