Niekedy človek objaví slovenskú či českú kapelu a myslí si, že objavil Ameriku. Pritom tá kapela už niekoľkokrát v Amerike bola. A navyše mala mexické turné s kapelami Gorgoroth a Azaghal. Skalní fanúšikovia black metalu už možno tušia, o kom je reč. Česká kapela SEKHMET vydala v septembri svoju albumovú novinku Consumed By Void a tú sa určite oplatí vypočuť.

Úprimne som očakával už od prvej sekundy skreslenú zvukovo-hlukovú guľu elektrických gitár, bicích a škreku. Namiesto toho ma ale v They Came, They Saw, They Ruined privítali akustické gitary, kvalitný growl a pútavé sólo. Napokon nastal aj pomyselný výbuch a kapela predviedla jazdu v podobe klincujúcich bicích.

Akustické gitary znejú aj v Downfall v akomsi intermezze. Má síce len minútu, ale krásne do konceptu albumu zapadá a nevyznieva ako zbytočná vata, podobne ako outro Vortex To Void. To trvá minútu a pol a znie veľmi atmosféricky. Mimo iných zvukov si tu určite všimnete výrazný klavír podobne ako v The Final Stage Of Mankind. Tá obsahuje viacero miernejších častí a o čosi melodickejšie sólo než ostatné piesne na albume. Táto skladba na mňa svojou atmosférou zapôsobila najviac z celého albumu.

Pravej gitarovej steny, avšak stále veľmi harmonicky (aj disharmonicky) prehľadnej a prepracovanej, som sa dočkal v druhej Worse Than Vermin. Kvalita growlu a gitarového sóla zostala aj tu nezmenená. Melodická gitara vám pošteklí uši aj v určitých pasážach A New Form Of Damnation. Je ale veľmi vhodne zasadená do muziky.

Na druhej strane ma v tejto skladbe sklamal rytmus bicích pripomínajúci akési elektro/techno. Priznám sa, že tento štýl hrania na bicie mi s hudbou Sekhmet vôbec nejde dokopy. Našťastie, neznie počas celej skladby a úspešne ho zatieňuje aj zúfalý krik v úvode skladby. Revenge From The Underground ponúka ako jediná výraznú basovú gitaru a v určitých pasážach aj pomalšie bicie a zasekávanú gitaru. Mimo týchto častí je aj táto pieseň plná besných bicích a kvíliacich gitár.

Okrem spomínaného growlu a kriku vám spevácka zložka tejto dosky toho ponúka ešte viac. V piesni One Last Chance To Repent je počuť krikom podfarebený growl a v Humanity´s End, so skvelými gitarovými riffmi, sa zas objavuje recitovaný text. Tento prvok zreteľne zahusťuje atmosféru, pretože v kombinácii s hudobným materiálom máte pocit, akoby ste počúvali nejakú kliatbu.

Album kapely Sekhmet ma príjemne šokoval. Ich black metal má skutočne vysokú úroveň a inštrumentálne je každá skladba prepracovaná do poslednej sekundy. Zároveň cítiť, že celý album funguje ako celok a nič z neho nevyčnieva, nič tam nevadí a nič tam nechýba. A to platí aj keď berieme do úvahy cover verziu skladby Kuoleva Lupaus od fínskej kapely Horna, ktorú sa Sekhmet rozhodli na svoju novinku zaradiť. Pokiaľ ste fanúšikom čierneho kovu, určite vás Consumed By Void osloví.

Držia si Sekhmet svetovú úroveň aj na novom albume? (recenzia) - 1Držia si Sekhmet svetovú úroveň aj na novom albume? (recenzia) - 2Držia si Sekhmet svetovú úroveň aj na novom albume? (recenzia) - 3Držia si Sekhmet svetovú úroveň aj na novom albume? (recenzia) - 4Držia si Sekhmet svetovú úroveň aj na novom albume? (recenzia) - 5Držia si Sekhmet svetovú úroveň aj na novom albume? (recenzia) - 6Držia si Sekhmet svetovú úroveň aj na novom albume? (recenzia) - 7Držia si Sekhmet svetovú úroveň aj na novom albume? (recenzia) - 8Držia si Sekhmet svetovú úroveň aj na novom albume? (recenzia) - 9Držia si Sekhmet svetovú úroveň aj na novom albume? (recenzia) - 10