„Za siedmymi morami, veľkou mlákou a nekonečnými prériami žila raz jedna krásna, relatívne mladá vdova menom Talinda, ktorá v pozostalosti svojho slávneho manžela Chestera objavila malý poklad v podobe master pásov s vokálmi jej predčasne zosnulého muža. Pod dlhými umelými riasami jej oči zasvietili vidinou veľkej kopy doláčov, a tak nahrávky z konca deviatej dekády posunula bývalým spoluhráčom jej polovičky aj so súhlasom dokončiť vtedy začaté...“

Takto nejak znie, trochu pritiahnutá za vlasy, pravdivá historka o vzniku tohto albumu. Pred megapopulárnymi LINKIN PARK boli neznámi GREY DAZE s tým istým frontmanom, vokálnym kúzelníkom Chesterom Benningtonom, momentálne už na večnosť pôsobiaceho na nebeskom pódiu. Prvé pôsobisko Chestera paradoxne prináša svojím spôsobom vyzretú, ale, bohužiaľ, aj parodujúcu kolekciu agresívnych rockových kompozícií pohybujúcich sa na tenkej hrane pomyselného kompromisu medzi tušenou originalitou a evidentnou napodobneninou. Konkrétnejšie prístupnejší, popovejší, nijak nadbytočne emocionálny rock s veľkým akcentom na precíznu prearanžovanosť, pochmúrnu farebnosť a magickú náladotvornosť. Niečo na spôsob kríženia postupov linkinovského parku, ale bez jeho charakteristickej charizmy, nu-metalových detailov s krvnou vzorkou typu post-grunge-pozitív. Dôležitým podielom na celkovom prejave majú riffujúce beglajty gitár, zaujímavá rytmika a jemné linky klávesov, ktoré tvoria de facto poznávaciu „trademark“ tvorby, tejto už fiktívnej bandy, ktorej ku konečnému výsledku pomohla hromada hostí tvorená členmi zoskupení ako elektronických JULIEN-K, nu-metalových KORN, P.O.D. alebo grungeových BUSH.

Krídla niekedy až fascinujúcim melódiám nasadzuje aj vyvážený, famózny, naliehavý, zvláštne zafarbený, niekedy monotónny vokál, ktorý sa pohybuje niekedy naraz v niekoľkých polohách, ale vždy plne presýtený emotívnymi prežitkami. Všetko je to podkreslené veľmi decentnou rytmikou, prispievajúcou do tejto pohodovo explodujúcej nálože, svojím moderne, ale dostatočne zemito znejúcim groovom. Výsledok takmer zákonite musí naplniť očakávania. Hudobne sú trochu inde ako LINKIN PARK, je znateľná tá deväťdesiatková tendencia ísť do priamočiarejšej rockovej polohy s mnohými alternatívnymi prvkami. Ostalo aj to tajomne pulzujúce grungeové tempo, temné a príjemné gitary, expresívny vokál a jednoznačne vystavané rockové skladby so „spoustou“ depresívnej energie. Ani sekundu nenechajú vydýchnuť a jednotlivé skladby zasypávajú melanchóliou ako veľké snehové vločky zo sivého neba v mrazivom zimnom poobedí. Materiál nie je ani tvrdší či agresívnejší, je len viac jednoduchší a nevyzretejší, ale vždy v ňom hrajú dôležitú úlohu pekné melodické linky. Neboja sa ani mierne spomaliť, lebo si uvedomujú, že aj v týchto polohách sú intenzívni a spaľujúci. Celé to pôsobí sviežo, kapela drží pohromade, má to energiu a náboj, aj keď im, pochopiteľne, chýba väčšia dávka osobitosti, čo v dnešnej dobe asi nebude úplne v poriadku. Zvuk dosky je čitateľný a vyvážený, nie je zbytočne preplácaný a mieri rovno k veci. Nekoketujú ani s rapom, ani s hip-hopom, sample a elektroniku využívajú veľmi striedmo a radšej sa sústreďujú na primárnu rockovú silu. Veľkou zaujímavosťou, ale nie neočakávanou, je odozva u Chesterovho parťáka Mikea Shinodu, ktorý vyhlásil, že ide o skvelý rockový album. Už prvý singel What's In The Eye skvelo redefinuje vtedajšie skúsenosti a charakteristický vokál Chestera, ktorý sa v priebehu ďalších skladieb nechá prirodzene viesť svojimi pocitmi a tvarovať sa eróziou momentálnej kompozičnej invencie.

GREY DAZE sú proste ďalším bezvýznamným organizmom v tom veľkom celosvetovom mainstreamovom mravenisku. Do posledného dychu odvedené rockové remeslo s výrazným oderom typu grunge. Presne tým je tento repasovaný album od šeďou omámených kalifornských anjelov.

Vydavateľstvo: Loma Vista Recordings

Krajina: USA

Dátum vydania: 26. jún 2020

Štýl: grunge/alternative rock

Minutáž albumu: 37 min 16 sek

Chester Bennington - vokály

Sean Dowdell – bicie, vokály

Mace Bayers - basgitara

Cristin Davis - gitara

01. Sickness 2:55
02. Sometimes 3:24
03. What's In The Eye 3:26
04. The Syndrome 3:50
05. In Time 3:58
06. Just Like Heroin 3:24
07. B12 3:35
08. Soul Song 4:07
09. Morei Sky 3:54
10. She Shines 3:36
11. Shouting Out 3:19

Doplnok do diskografie Grey Daze (recenzia) - 1Doplnok do diskografie Grey Daze (recenzia) - 2Doplnok do diskografie Grey Daze (recenzia) - 3Doplnok do diskografie Grey Daze (recenzia) - 4Doplnok do diskografie Grey Daze (recenzia) - 5Doplnok do diskografie Grey Daze (recenzia) - 6Doplnok do diskografie Grey Daze (recenzia) - 7Doplnok do diskografie Grey Daze (recenzia) - 8Doplnok do diskografie Grey Daze (recenzia) - 9Doplnok do diskografie Grey Daze (recenzia) - 10