Pravdepodobne sa na celej planéte nenájde rocker, ktorý nepozná legendárny hlas, ktorý v sebe nosí pán David Coverdale. Jeho meno bude už navždy spojené nielen s legendou Deep Purple, ale hlavne s WHITESNAKE. David ako ikona hard rocku sa so svojou kapelou presadil hlavne v roku 1987 s rovnomenným albumom. S menom a hlasom, ktorý nechával konkurenciu kilometre vzadu, si mohol dovoliť prakticky čokoľvek. Z jeho šarmu odpadávali nielen teenagerky, ale mnohokrát aj ich mamky.

Čas letí a v poradí už dvanásty štúdiový album kapely Whitesnake nesie názov Flesh And Blood. David povestný svojou primerane zdravou muzikantskou drzosťou sa nechal počuť, že tento album bude najlepší. Po predošlom „fialovom“ albume, ktorý mi veľmi nesadol, som sa len ľahko pousmial.

Album otvára Good To See You Again. Hneď od začiatku je jasné, kto tu šéfuje. Plnotučný hard rock jemne mixnutý s heavy metalom. Atmosféra sa dá prirovnať k soundtracku k americkému filmu z roku 1985. Je vysoko pravdepodobné, že toto bude jedna z prvých pesničiek nového koncertného playlistu. Singel Shup Up And Kiss Me v zástupe hitoviek nevyčnieva prakticky vôbec. Potenciálnym hitom je v podstate každá pesnička.

Jednoduché zapamätateľné refrény a poctivé hardrockové riffy. Je ťažké vybrať si svojho favorita, no pre mňa to je Get Up. Svižná jazda s pozitívnou vibráciou ma namotala svojou ľahkosťou a tým úplne najklasickejším rockovým sólom. Načo vymýšľať nejaké komplikované postupy? Veď sú to Whitesnake a oni majú hrať nadupaný hard rock. A aj ho hrajú.

Najpodstatnejšia vec je asi to, že to Davidovi ešte stále skvelo spieva. Dokonca si dovolím tvrdiť, že jeho hlasová dispozícia je v stále ukážkovej forme. Do nebeských výšok sa púšťa už iba zriedkavo, no v jeho charakteristických polohách s nezameniteľnou farbou si ide svoje s istotou mladíka. Je neuveriteľné, že tento pán bude mať v septembri 68 rokov. Neskutočná charizma a sebavedomie.

Whitesnake prosto vedia, ako majú ich pesničky znieť. Žiadne nové progresívne postupy ani hľadanie iného smerovania. Načo? Po toľkých rokoch to už ani nikto nechce. Ani hudobníci, ani fanúšikovia. Bez odvrávania sa tu servíruje čistokrvný hard and heavy tak, ako ho máme radi z čias, keď v telke cestoval Marty McFly časom v DeLorean. Album má čistý a pritom klasický zvuk. Nahrávka dýcha a drží si dynamiku až do konca.

Flesh And Blood fanúšikov určite veľmi poteší. Môžem s čistým svedomím oznámiť svetu, že David až tak veľmi nekecal a naozaj natočili skvelý album. Čakalo sa síce dosť dlho, ale vyplatilo sa. Možno to nie je najlepší album, ale má k nemu teda fakt veľmi blízko. Starý kontinent fandí bielemu hadovi. Album boduje v Británii, Nemecku, Fínsku či Švajčiarsku. Ako vravia susedia: „Kto umí, ten umí“. Klobúk dole, pán Coverdale.

Dokážu Whitesnake natočiť po toľkých rokoch „najlepší“ album? (recenzia) - 1Dokážu Whitesnake natočiť po toľkých rokoch „najlepší“ album? (recenzia) - 2Dokážu Whitesnake natočiť po toľkých rokoch „najlepší“ album? (recenzia) - 3Dokážu Whitesnake natočiť po toľkých rokoch „najlepší“ album? (recenzia) - 4Dokážu Whitesnake natočiť po toľkých rokoch „najlepší“ album? (recenzia) - 5Dokážu Whitesnake natočiť po toľkých rokoch „najlepší“ album? (recenzia) - 6Dokážu Whitesnake natočiť po toľkých rokoch „najlepší“ album? (recenzia) - 7Dokážu Whitesnake natočiť po toľkých rokoch „najlepší“ album? (recenzia) - 8Dokážu Whitesnake natočiť po toľkých rokoch „najlepší“ album? (recenzia) - 9Dokážu Whitesnake natočiť po toľkých rokoch „najlepší“ album? (recenzia) - 10