Gitarista, virtuóz, skladateľ a producent Luca Turilli je známy z pôvodnej zostavy Rhapsody (Of Fire), kde spoločne s Alexom Staropolim tvorili dokonalé skladateľské duo. Po odchode to skúšal so svojou verziou Rhapsody, ale asi to nešlo podľa jeho predstáv. Nakoniec sa rozhodol, že metal zavesí na klinec a zorganizoval rozlúčkovú šnúru. Rok po ukončení metalových aktivít sa hlavný hrdina celkom nedávno zázračne vrátil na scénu aj so staronovou posilou v podobe kultového hlasu Fabia Lioneho. TURILLI/LIONE RHAPSODY je na svete a zostavu vlastne doplnili všetci hudobníci z posledného turné. Spolu stvorili album s názvom Zero Gravity s podtitulom Rebirth And Evolution.

Začnem pozitívne. Zvuk je parádny. Crowdfoundigová kampaň zjavne pomohla a na výsledku to cítiť. Moderné metalové gitary krásne ladia so syntetizátormi a orchestrom. Výsledkom je bombastická kozmická kulisa. Áno, sme vo vesmíre a nová Turilliho opera sa nesie v krásnom atmosférickom opare. Prvotriedne výkony muzikantov už len umocňujú galaktickú cestu časopriestorom. Luca bol vždy náročný a potrpel si na prvotriednu produkciu.

Je to nové, svieže Rhapsody a okrem úseku z pristátia Apolla 15 v úvode albumu tam nie je žiadny rozprávač. Luca sa zbavil starých reťazí a zvolil trocha inú taktiku. Byť viac prístupný, ale zároveň byť aj umelcom. Odpútať sa od minulosti, posúvať hranice a priniesť niečo nové. To všetko by bolo super až do momentu, kým sa nezačneme baviť o tom hlavnom. O skladbách.

Kto čaká triumfálny návrat k úderným rýchlikom s heroickými chorálmi, ktoré si človek bude spievať ešte aj zo spánku, ten čaká márne. Ku komplikovaným slohám sa pridali aj komplikované refrény. Každá kompozícia má vlastnosť nervózne poskakovať z rytmu do rytmu a chce to viackrát otočiť album, aby človek zistil, kde má dotyčná vec hlavu a pätu. Vo výsledku je tých zvratov a zmien tak veľa, až mám pocit, že počúvam to isté dookola. Roky dozadu Luca naháňal ducha strážcov od Helloween a teraz mám pocit, že strávil noc v opere s Queen. Asi najpriamočiarejšou je vlastne celkom vydarená singlovka D.N.A. (Demon And Angel)  so skvelou Elize Ryd na hosťovaní.

Samozrejme, že sa nevyhneme taliančine a ani tentokrát to nie je iba balada. Jazykovej bariére treba čeliť aj vo finále albumu. Nemôžem povedať, že to celku nejako škodí, ale radšej by som privítal anglickú verziu na albume a tú v materinčine by som nechal skôr ako bonus.

Ako soundtrack k vesmírnej odysei jednoznačne áno. Pri ortodoxnom fanúšikovi starých albumov Rhapsody by som bol trocha opatrnejší. Old school metalisti, ruky preč.

Dokážu sa Turilli, Lione a ich Rhapsody odpútať od minulosti? (recenzia) - 1Dokážu sa Turilli, Lione a ich Rhapsody odpútať od minulosti? (recenzia) - 2Dokážu sa Turilli, Lione a ich Rhapsody odpútať od minulosti? (recenzia) - 3Dokážu sa Turilli, Lione a ich Rhapsody odpútať od minulosti? (recenzia) - 4Dokážu sa Turilli, Lione a ich Rhapsody odpútať od minulosti? (recenzia) - 5Dokážu sa Turilli, Lione a ich Rhapsody odpútať od minulosti? (recenzia) - 6Dokážu sa Turilli, Lione a ich Rhapsody odpútať od minulosti? (recenzia) - 7Dokážu sa Turilli, Lione a ich Rhapsody odpútať od minulosti? (recenzia) - 8Dokážu sa Turilli, Lione a ich Rhapsody odpútať od minulosti? (recenzia) - 9Dokážu sa Turilli, Lione a ich Rhapsody odpútať od minulosti? (recenzia) - 10