Legendárneho nemeckého gitaristu (ex-UFO, ex-Scorpions) ani po šesťdesiatke neopustili múzy. Inšpirácia ním tečie v takých prúdoch, že len rok po vydaní posledného CD Resurrection prichádza s novou kolekciou piesní s misijným názvom Revelation. Aká je, odhliadnuc od vážne príšerného, gýčového a patetického obalu, na ktorom je Schenker ukrižovaný na gitare?

Opakuje sa model „veľa spevákov z minulosti na jednom mieste“, ktorý očividne funguje na fanúšikov. To nie je nič prekvapivé, však Graham Bonnet, Gary Barden a Robin McAuley sa podieľali na tých najlepších Schenkerových albumoch z osemdesiatych rokov. Nostalgia v podobných prípadoch predáva v rovnakej miere ako hudobná kvalita.

Preto sa tento rok na Revelation stretávame s rovnakou zostavou hudobníkov (s výnimkou zosnulého bubeníka Teda McKennu), ktorú okrem zmienených speváckych es tvorí Doogie White (ex-Rainbow) a v jednej piesni si zahosťuje aj Ronnie Romero (Rainbow, ex-Lords Of Black). Schenker si asi povedal, že čím viac spevákov, tým viac Adidas.

Po hudobnej stránke dostávame kvalitatívne podobne vydarenú sadu hardrockových piesní s jemnou metalickou prímesou. Striedajú sa spoločné hymny ako stvorené pre koncerty, v ktorých si každý zo spevákov čo-to odspieva (Rock Steady, Sleeping With The Lights On) a so sólovými výstupmi. Pohromade to drží pekne vďaka, ako vždy, virtuóznym Schenkerovým sóličkám, ráznemu tempu (balady nie sú) a jednotiacej produkcii. Pestrosť, ktorú prináša každý spevák so svojím špecifickým prejavom, albumu len prospieva.

Fanúšikom Rainbow budú najviac „chutiť“ Whiteove hardrockoviny Under A Blood Moon SkyBehind The Smile. Zmienku si určite zaslúži aj Romerova šleha We Are The Voice, v ktorej pôsobí kapela ako poliata živou vodou. Graham Bonnet sa tiež vypol vzhľadom k svojmu veku k hrdinskému výkonu v piesňach ako The Beast In Shadows (s asi najlepším gitarovým sólom) či Still In The Fight. Znie skoro ako za mlada, i keď z jeho hlasu už miestami cítiť kŕč pri snahách triafať všetky vysoké tóny.

Jedným z paradoxných vrcholov novinky je, vzhľadom k množstvu spevákov, inštrumentálka Ascension. Schenker v nej znie úžasne, o dušu sóluje a hádže do pléna jednu lepšiu melódiu za druhou. Ako vždy je pôžitkom sa vracať k piesňam a objavovať v nich všetky (ne)viditeľné gitarové frajeriny, ktoré do albumu Nemec vložil.

Ak máte radi hard rock, spevákov s veľkými hlasmi a gitarové sóla, tak vám Revelation smelo odporúčam. Viac ako novým je určený dlhoročným fanúšikom. V kontexte tvorby Michaela Schenkera predstavuje jeho aktuálne dielo solídny nadpriemer, ktorý sa drží kvalitatívnej linky nahodenej na Temple Of Rock (2011).

Dokáže Michael Schenker vydať každý rok zmysluplný hardorockový album? (recenzia) - 1Dokáže Michael Schenker vydať každý rok zmysluplný hardorockový album? (recenzia) - 2Dokáže Michael Schenker vydať každý rok zmysluplný hardorockový album? (recenzia) - 3Dokáže Michael Schenker vydať každý rok zmysluplný hardorockový album? (recenzia) - 4Dokáže Michael Schenker vydať každý rok zmysluplný hardorockový album? (recenzia) - 5Dokáže Michael Schenker vydať každý rok zmysluplný hardorockový album? (recenzia) - 6Dokáže Michael Schenker vydať každý rok zmysluplný hardorockový album? (recenzia) - 7Dokáže Michael Schenker vydať každý rok zmysluplný hardorockový album? (recenzia) - 8Dokáže Michael Schenker vydať každý rok zmysluplný hardorockový album? (recenzia) - 9Dokáže Michael Schenker vydať každý rok zmysluplný hardorockový album? (recenzia) - 10