WALTER TROUT je bluesman s príbehom. Prvú slávu získal počas osemdesiatych rokov ako člen kapely krstného otca britského bluesu Johna Mayalla. Po odchode od neho naštartoval úspešnú sólovú kariéru. Lenže na pozadí bublal problém menom alkoholizmus, ktorý ho stál pečeň. Trout mal šťastie, zachránila ho transplantácia a odvtedy nielen, že seká dobrotu, ale aj chrlí jeden album za druhým.

Survivor Blues predstavuje v kontexte doterajšej tvorby amerického gitaristu a speváka niečo iné. Trout nahral album cover verzií menej známych bluesových piesní. Podľa informácií v booklete dlhé roky sníval o nahratí svojich obľúbených „obskúrnych“ flákov, ktoré by v novom šate predstavil súčasnému publiku. Ako funguje Troutov plán?

Hneď prvá pieseň Me, My Guitar And The Blues odpálila poslucháčovi dekel. Najsilnejší kúsok albumu človeka uhraní šťavnatými virtuóznymi sólami a mimoriadne precíteným „claptonovským“ spevom Trouta. Ak si predstavíte expresívnu farbu hlasu britskej legendy gitary, tak máte dobrú predstavu o farbe Američanovho vokálu. Gitarová hra sa zase nesie vo veľmi podobnom duchu ako tá od Joea Bonamassu, takže aj jeho fanúšikovia by si našli svoje u Trouta. Oboch amerických gitaristov spája taktiež potreba si poriadne zasólovať počas každej piesne. Menej je viac tu neplatí, milovníci sól si so Survivor Blues užijú kopu zábavy.

Aj keď úvod albumu už nič neprekoná, vyložene slabší kúsok sa na nahrávke nenájde. Užijeme si blues svižnejšie (Be Careful Have You VoteWoman Don´t Lie) aj pomalšie (hypnotická Nature Dissapearing, slideová pohodička Goin´ Down Throght The River s hosťujúcim Robbiem Kreagerom z The Doors). Každá pieseň je až po vrch nabitá energiou, silnými emóciami a prepracovanými gitarovými sólami. Láska k blues strieka z každého tónu, tu sa nahrávalo z vnútornej potreby a nie pre kšeft.

Moja jediná výhrada smeruje len k mierne prepálenej dĺžke albumu. Keby sa vyhodili tak dve piesne, počúvalo by sa to ešte lepšie. Niekedy je tých sól na človeka už priveľa. Ale to sú len malé pripomienky. Walter Trout nahral v konečnom súčte vynikajúci album, plný energických verzí (ne)známych bluesových piesní. Za veľký klad dosky považujem fakt, že vie zaujať poslucháča aj bez piesní od Muddyho Watersa či Howlin' Wolfa. Rozšíril som si s novým "troutom" obzory a teším sa na novú autorskú radovku.

Dokáže blues Waltera Trouta podržať človeka v náročných chvíľach? (recenzia) - 1Dokáže blues Waltera Trouta podržať človeka v náročných chvíľach? (recenzia) - 2Dokáže blues Waltera Trouta podržať človeka v náročných chvíľach? (recenzia) - 3Dokáže blues Waltera Trouta podržať človeka v náročných chvíľach? (recenzia) - 4Dokáže blues Waltera Trouta podržať človeka v náročných chvíľach? (recenzia) - 5Dokáže blues Waltera Trouta podržať človeka v náročných chvíľach? (recenzia) - 6Dokáže blues Waltera Trouta podržať človeka v náročných chvíľach? (recenzia) - 7Dokáže blues Waltera Trouta podržať človeka v náročných chvíľach? (recenzia) - 8Dokáže blues Waltera Trouta podržať človeka v náročných chvíľach? (recenzia) - 9Dokáže blues Waltera Trouta podržať človeka v náročných chvíľach? (recenzia) - 10