Recenziu na predošlú, celkom slušnú fošňu Road Rage losangeleských veteránov QUIET RIOT som zakončil zhruba v tom zmysle, že bude veľmi zaujímavé sledovať budúcnosť kapely v novej zostave. Napodiv, nemýlil som sa a zaujímavé to je až-až. Koncerty s Jamesom Durbinom za mikrofónom boli mimoriadne energické, kvarteto si hranie evidentne užívalo a dokonca vyšiel aj živák One Night In Milan, prvý po šestnástich rokoch.

Ale to by neboli Quiet Riot, ak by aj časová os tak krátkej doby, akou sú dva roky, nevyzerala ako horská dráha. Durbin je preč a navrátilec Jizzy Pearl zrejme opäť nevydrží dlhšie ako naposledy. Tak ako pri predošlom albume, aj tentokrát sa vokalista porúčal ešte pred vydaním albumu, no v tomto prípade spevové linky zostali a James dokonca figuruje aj vo vydarenom videoklipe.

O novinke Hollywood Cowboys sa Frankie Banali (jediný súčasný člen zostavy, ktorá nahrala prelomový metalový míľnik Metal Health) vyjadroval, že je to jednoznačne hudobne najpestrejší album, aký kedy Quiet Riot nahrali a, veruže, neklamal. Variabilita však nemusí nutne znamenať aj kvalitu, ani tu však nenaráža kosa na kameň. Don’t Call It Love začína presne tam, kde Road Rage skončil, ale to je tak všetko. In The Blood zaujme okrem spomínaného klipu najmä svižným refrénom, asi najchytľavejším od dávnych čias QR III.

QR mi na novej platni dopriali aj to, čo mi tak zúfalo chýbalo na Road Rage – energiu a celkovo tú povestnú trochu života do toho umierania. A kto za to môže? Samozrejme, najväčší rockový srdciar na scéne, Mr. Banali! Šesťdesiatosemročný bubeník podáva na novinke svoj životný výkon a okrem vkusných a neprehnaných technických prechodov si v Insanity a v Last Outcast mydlí dvojkopáky akoby sa nechumelilo.

Aby sme však neopomenuli ostatných, gitarista Alex Grossi je síce opäť trestuhodne upozadený (k tomu sa ešte vrátim), ale sóla si vyšíva úplne luxusné a tak kreatívne som ho hrať asi ešte nepočul. Len sa započúvajte do toho fantastického bluesového kúsku Roll On a bude vám jasné, o čom hovorím.

Durbin je výborný spevák a dokazuje to prakticky v každej z dvanástich kompozícií. Bohužiaľ, je si toho evidentne dobre vedomý a niekedy akoby si ho zvyšok kapely nevedel ustrážiť. Nasilu pchá vysoké tóny (miestami dokonca falošné!) všade, kam sa dá, čo pôsobí hrozne samoúčelne. Aha, aha, čo dokážem! Všetci vieme, že DuBrowove party uspieva, tak načo sa ho trápne snažiť prekonať? Na druhej strane však v momentoch, kedy nejde za každú cenu nadoraz, sa počúva celkom príjemne. V porovnaní s Kevinovým nástupcom na albume QR (1986) Paulom Shortinom je to nebe a dudy a jeho vytiahntie v mixe dopredu vtedy dáva zmysel.

Dostávame sa k nepríjemnej, ale nevyhnuteľnej časti - zvuku. Keď som sa naposledy zamýšľal, či je to snaha o oldschoolové vyznenie, nedostatok financií alebo absencia schopného producenta, dnes viem odpoveď naisto – ide o zámer a žiada sa doplniť bohužiaľ. Zvukovo je Hollywood Cowboys totiž navlas rovnaká fušerina ako bolo Road Rage, teda absurdne dopredu sa prerážajúce bicie s nechutným kopákom, zúfalo tichá a nekonkrétna rytmická gitara a snáď žiadny mastering.

Je to strašná škoda, pretože napríklad taký riff v Change Or Die je prinajmenšom zaujímavý, no čo z toho, že človek namiesto toho, aby si ho vychutnal, musí šteľovať uši, aby si vôbec urobil aký-taký obraz, čo mu to z reprákov lezie. Čo som bol ochotný tolerovať na predošlej platni, snáď z číreho nadšenia, že to Quiet Riot nezabalili, bude pánov tentokrát stáť body, lebo takto jednoducho rockový album znieť nemôže.

Pevne verím, že nabudúce tie muchy vychytajú, pretože tento album spoľahlivo dokazuje, že ,,Tichá výtržnosť" ešte stále má čo povedať. No v prvom rade dúfajme všetci, že nejaké nabudúce ešte bude. Frankie bojuje s rakovinou pankreasu, no tohto rockového buldoga životné udalosti naučili nevzdávať sa za žiadných okolností a nevidím dôvod myslieť si, že by to tentokrát malo byť inak. Drž sa, chlape!

Dodržali Quiet Riot to, čo sľúbili? (recenzia) - 1Dodržali Quiet Riot to, čo sľúbili? (recenzia) - 2Dodržali Quiet Riot to, čo sľúbili? (recenzia) - 3Dodržali Quiet Riot to, čo sľúbili? (recenzia) - 4Dodržali Quiet Riot to, čo sľúbili? (recenzia) - 5Dodržali Quiet Riot to, čo sľúbili? (recenzia) - 6Dodržali Quiet Riot to, čo sľúbili? (recenzia) - 7Dodržali Quiet Riot to, čo sľúbili? (recenzia) - 8Dodržali Quiet Riot to, čo sľúbili? (recenzia) - 9Dodržali Quiet Riot to, čo sľúbili? (recenzia) - 10