Alternatívni DEFTONES sú oplzlí obstarožní rockeri z kalifornského Sacramenta. Obstarožní natoľko, že sa o nich neobtrie ani stará sfetovaná gruppie, ktorá si určite pamätá fajku venovanú mdlému šulínovi sedemdesiatkovej hard-rockovej hviezdy, uloženej vedľa špinavého pisoáru vo Fillmore West, a to teda je čo povedať, keďže RAM-ka jej prestala fungovať niekedy medzi rokmi ´78 až ´83.

Ku všetkej ich „neodolateľnej“ príťažlivosti disponuje však deftonský kvintet žiarivým intelektom a tvorivým progresom z celého toho kovového undergroundového arboréta. Hravo zvládli obrovský úspech dosky Koi No Yokan, potvrdený aj albumom Gore a ich podstatu zase potiahli ešte kúsok ďalej. Je to pravdepodobne genetická anomália, lebo v ich rozlete ich môže zastaviť len požitie arzénu, alebo prijatie do Menzy. Ich výzor nabudených tatíkov zo zrazu zaslúžilých zamestnancov Lidla však klame, lebo ich myseľ prehnala metalovú alternatívu artovým progresom, ktorý dostal Ohms na ďalšiu vyššiu úroveň, ale stále s počúvateľným a prijateľným obsahom. V súčasnosti, keď je rocková hudba povrchná a nudná, DEFTONES prišli s inšpiratívnou plackou, ktorú im môže závidieť nejeden metalový hnedopich. Metodicky si stále udržujú rešpekt a uznanie. Tak ako pred dvadsiatimi piatimi rokmi sú aj teraz anomáliou rockového panteónu, ktorá sa nikdy neodchýlila od svojich umeleckých ambícií robiť naozaj artovú ťažkú muzičku, ktorá dorazí každého esteticky cítiaceho headbangera oceňujúceho abrazívny, deštruktívny a prekrásny podtón každej jednej kompozície.

Už od úvodného bzukotu rozdrbanej zvukovej karty s následným, až ťahavým riffujúcim vyznením v Genesis začnú spolu vo vnútrolebečnom vákuu rozbíjať atóm po atóme a v priamom prenose rozoberajú metal do posledného neutrónu. Gitarovo-samplovo-vokálna interakcia – Morenova fistula, už spomenutý elektronický šum Franka Delgada a na prvý moment uťahaná gitarová práca Stephena Carpentera - je neuveriteľne účinná. Skvelý úvod... Pokračujeme! Kypiaca zlosťou, ale s domovským riffom oblapená Ceremony sa síce miestami tiahne viac než bezďákov chrcheľ, ale už ďalšia Urantia je ako dvetisíc stranová kniha, podľa ktorej je pomenovaná. Má pomalšiu duchovnú náladu s filozofickým rozmerom, strojovým rytmom a náboženským chválospevom ospevujúcim nebeské bytosti. Naozaj krásna príjemná vecička, ktorá z jednoduchej repetitívnej „tooláckej“ výstavby záverom skvelo vygraduje do zaujímavého finále. V určitých momentoch, ako napríklad v mäsitej, ale melodickej Error si príde na svoje aj bežný pubertálne-násťročný trasohlav s plným xichtom hnisavých akné. Kua... famózny „nářez“, ktorý nepripomína nič známe. Ďalšie skrývajú aj iné tajomstvá, ako oldskuloový nu-metal v Radiant City alebo zadoomané náznaky v The Spell Of Mathematics, ktorá navyše vyčnieva aj vďaka skvelým škopkom Abe Cunninghama.

Pokiaľ sa nepatlajú v disharmonických a artových výmysloch alebo zasneno nefilozofujú o spoločensko-tvorných faktoch vo svojich mozgových závitoch, nájdu sa aj také perly ako zaujímavá Pompeji, kde sa pekne spájajú gitarové harmónie s prácou Franka Delgada. Carpenter prichádza s podladenými tónmi riffov v „meshuggahskom“ štýle a ostatní ho nasledujú svojim vlastným štýlom. Je to drobné majstrovské dielko s navrstvenými textúrami, pučiacimi do neskutočných audio vrcholov, pri ktorých si nejeden kritik nekontrolovateľne strekne do gatí. Ostatné, mojou kritikou opomenuté, sú nesmierne dynamické, umelecky pôsobiace a pritom až ukážkovo realistické čísla, ktoré len utvrdzujú, že album má rozhodne na desať pointíkov. Skvelému výsledku napomáha aj dokonalá produkcia Terry Datea a umocňuje to aj artwork od dizajnéra Franka Maddocksa, ktorý pracuje pre DEFTONES od albumu White Pony. Grafika ja vytvorená z 12.995 bodov a mnoho fanúšikov si myslí, že je venovaný zosnulému basákovi Chi Chengovi, ktorý sa na druhý svet porúčal v roku 2013.

Ohms je triumfálnym dôkazom faktu, že aj metalový veteráni sa môžu aj vo vyššom veku vyvíjať a prinášať do podzemia kopu progressu. Ohms je pravdepodobne najlepší album DEFTONES a určite to najmodernejšie a aj najlepšie, čo sa dnes na metalovej scéne dá nájsť.

Vydavateľstvo: Reprise

Pôvod: USA

Žáner: Alternatívny metal

Dátum vydania: 25. september 2020

Minutáž albumu: 46 min 17 sek

01. Genesis

02. Ceremony

03. Urantia

04. Error

05. The Spell Of Mathematics

06. Pompeji

07. This Link is Dead

08. Radiant City

09. Headless

10. Ohms

• Abe Cunningham - bicie
  • Chino Moreno – vokál, gitara
  • Sergio Vega - basgitara
  • Frank Delgado – klávesy, sample
  • Stephen Carpenter - gitara

Deftones a ich nový album Ohms (recenzia) - 1Deftones a ich nový album Ohms (recenzia) - 2Deftones a ich nový album Ohms (recenzia) - 3Deftones a ich nový album Ohms (recenzia) - 4Deftones a ich nový album Ohms (recenzia) - 5Deftones a ich nový album Ohms (recenzia) - 6Deftones a ich nový album Ohms (recenzia) - 7Deftones a ich nový album Ohms (recenzia) - 8Deftones a ich nový album Ohms (recenzia) - 9Deftones a ich nový album Ohms (recenzia) - 10