Aj túto reportáž napísal Bob, známy už z článku o festivale Nova Rock 2014. Foto zabezpečil Ivan Džugan.
Pamätám si, ako som pred nejakým rokom a pol potichu závidel Amíkom, keď som videl, že bývalí členovia Death z obdobia albumu Human sa dali dohromady, aby oživili Schuldiho odkaz, ale vyrazili iba na severoamerické turné... Ubehlo zopár mesiacov, pretieklo zopár litrov piva mojím hrdlom a masaker neobišiel ani európsky kontinent, takže neostávalo nič iné, ako ísť si dobrovoľne a rád nechať zmasakrovať hlavu, uši, krčné svaly a chrbticu, pravdepodobne asi najlepším death metalom, aký kto kedy zložil....
Minuloročný koncert s mladou nemeckou drtičkou Obscura vo viedenskom Szene klube bol absolútne perfektný, dostal som presne ten úder ťažkým kladivom po hlave, po aký som si tam išiel, takže keď internet ohlásil, že pre veľký úspech bude repríza v Bratislave, tentokrát s Gorguts ako supportom, zase som nemal na výber.

Po klasickej rozcvičke pred každým koncertom – posedení na terase s kamošmi, dodržaní pitného režimu a všetkých ostatných, životne dôležitých aktivít, som zistil, že z prvej kapely – našich Depresy, nebudem mať už nič :P. Ale tak oni sú istotka a verím tomu, že po ich minuloročnom dobre zahranom koncerte na Zelenej vode podali rovnako dobrý koncert aj teraz a tomu, kto na nich bol, sa páčili.

Gorguts

Pomerne rýchla prestavba pódia, poctivé, ale nie prehnane dlhé zvučenie (ktoré ako vždy bolo treba doladiť počas koncertu) a Luc Lemay s novou zostavou, ktorá drží pohromade od comebacku - zhruba z roku 2009, prišiel naservírovať poriadnu porciu metalu made in Canada. Zhruba 45, možno 50-minútový set postavili predovšetkým na kombinácii poslednej štúdiovky a albumu Obscura, ale aj From Wisdom To Hate a na rad prišli aj staré death metalové prasačiny. Ponuré tažkotonážne riffy sa rozlievali do priestoru, striedané rýchlymi pasážami.... proste prvotriedna nakladačka! Mega sympaťák, metalový tato Luc, poďakoval srdečne fanúšikom za podporu a dobrú atmosféru, ktorú im zhruba polovične zaplnená hala vytvorila, zbalili si fidlátka a odchod, je čas uvolniť miesto hlavnej hviezde...

Death (to all)

Po prvotriednom náreze, ktorý predviedla kapela v novembri vo Viedni, som vedel, že jediné, čo môže pokaziť koncert, bude zlý zvuk. Našťastie sa nestalo, svetlá zhasli a Stevie Di Giorgio, Paul Masvidial, Sean Reinert a Max Phelps nám prišli oživiť Chuckov odkaz a nakopať riť!
Ťažko byť objektívny, keď píšem o koncerte kapely, ktorú mám medzi svojimi top kapelami. Bolo to perfektné, borci prešli všetky albumy, prastaré pecky z death metalového praveku striedali progresívne klenoty z posledných albumov, ale tak, že to malo hlavu a pätu a pôsobilo vyváženým dojmom.

Steve vyzerá ako úplný zver, pračlovek, obor, Viking, drevorubač  - vyberte si, čo chcete. A keď strieda v tých obrovských paprčách svoje dve bezpražcové rohaté milenky – jednu troj(!) a jednu šesťstrunovú, vyzerá to, ako keby tam stál čert :D
A aj tak hral, bez srandy, absolútne vynikajúci muzikant. Však zoznam kapiel, ktorým ozdobil nejaký ten album svojou hrou, by vydal možno na jednu stranu. Paul Masvidial je od Steva asi o 7 hláv nižší, ale spája ich to, že sú to fakt prvotriedni hudobníci. Aj on zahral svoje s prehľadom, technicky perfektne, a pritom si len tak bezstarostne pochodoval po pódiu a húpal hlavou do rytmu. Zo Seana Reinerta som mal pocit, že si je vedomý svojho mena a pozície v podstate legendy, a že si niektoré pasáže dovolil trošku zjednodušiť a ošáliť. Ale aj tak super, celkovo to dojem z koncertu nepokazilo. Z Hannesa z Obscury, ktorý si zahosťoval v troch skladbách, som mal ale predsa len dojem, že jeho nasadenie, elán a feeling, s ktorým pecky Deathu nabubnoval, boli o triedu vyššie.... ale to je čisto subjektívny názor, súhlasiť so mnou nemusíte.

Metalový tato Luc - vhodný k deťom, kľudne by som mu zveril ženu, kreditku aj bárs čo, a na sto percent by nič z toho nezneužil

Frontman, vokalista a chlapík, ktorý ako jediný nikdy v originál Death kapele nehral, ale zároveň sa na Schuldiho dosť podobá... Mne sa páčil, výborné, hlasovo, technicky všetko v porádečku, ale zase musím mať nejaké "ale". Steffen z Obscury, ktorý sa predviedol v Spirit Crusher a Symbolic – no zase by som mu dal ešte pol boda navyše proti Maxovi, navyše ešte zanechal oveľa lepší dojem z ľudského hľadiska – oproti orazenému Maxovi je to vysmiaty sympaťák a pôsobil úplne skromne – no šak čo, bez problémov zahrám vrcholne progresívny metal a ešte do toho dám aj ten extrémny vokál na vysokej úrovni – a čo? Maličkosť.

Čo ešte? Aaa stačí, už len záver nejaký. Kto bol – zažil, videl, počul a dnes sa regeneruje po tom masakre a kto nebol, môže ľutovať.
Jo, ešte tak mimo-hudobne – celá kapela Gorguts sú tak nenormálne milí ludia, ochotne ti podpíšu, čo chceš, vysmiati, fotili sa s ľuďmi. Metalový tato Luc – jeden z naj sympaťákov medzi hudobníkmi, s ktorými som sa doteraz stretol. Vhodný k deťom, kľudne by som mu zveril ženu, kreditku aj bárs čo, a na sto percent by nič z toho nezneužil. Death boli ako ľudia tiež super, to je underground a prístup, že "vážim si fanúšika". Zopár tzv. hviezd, ktoré strašne obťažuje, že si 20 alebo 30 fanúšikov počká po koncerte pri buse a chce podpis alebo foto, by si z nich mohlo brať príklad.

Jo a ešte – setlist:

• Intro + Flatttering Of Emotion
  • Leprosy / Left To Die