Posledná dekáda viac než praje novým heavymetalovým kapelám, ktoré kráčajú v stopách velikánov žánru ako Judas Priest, Iron Maiden či Saxon. Medzi tieto kapely patrí aj britské kvarteto SEVEN SISTERS z Londýna, ktoré vypustilo do sveta v už uplynulom roku svoje druhé dielo s názvom Cauldron And The Cross. Tentoraz si heavymetalová omladina zobrala na paškál artušovské mýty a prinášajú fanúšikom tvrdého kovu svoj prvý koncepčný album.

Oproti prvému albumu došlo k zlepšeniu hlavne vo zvuku a v miere prepracovanosti piesní. Kapela  stále žiari mladíckou energiou a sype do poslucháčov presne taký heavy metal, aký sa hral v roku 1980. Hudba pôsobí preto živelne, melodicky a virtuózne a osciluje medzi hard rockom a heavy metalom podobne ako kapely NWOBHM na začiatku osemdesiatych rokov. Asi najbližšie má Seven Sisters k dojmu z prvých nahrávok Iron Maiden či Angel Witch. Nájdeme u nich rovnakú mieru záľuby v košatom zahustenom zvuku s progresívnymi presahmi a zdvojenými gitarovými melódiami.

Vokál speváka Josha Winnarda pôsobí prirodzene a príjemne neotesane. Nie je to siréna štýlu Dickinson alebo výškar ako Halford, ale znie viac surovejšie, stále mimoriadne melodicky a najviac pripomína prejavom Kevina Heybournea z už spomenutých Angel Witch. Jedna z hlavných predností Seven Sisters sa skrýva práve v presvedčivej neumelosti spevákovho prejavu, ktorá ju odlišuje od kapiel s ujačanými kópiami spevákov Iron Maiden či Judas Priest.

Z jednotlivých piesní by som vyzdvihol trojicu po sebe idúcich melodických heavymetalových flákov Blood And Fire, Once A Future King a Parting The Mist, ktoré oplývajú ťažko opísateľnou nostalgickou atmosférou slávneho veku prvopočiatkov heavy metalu. Príjemné spestrenie prinesie balada Oathkeeper, aj keď sila kapely sa nachádza viac v rýchlejších piesňach. Na záver si Seven Sisters po vzore Di´Annovských Iron Maiden trúfne na dva epické kúsky The Cauldron And the Cross Pt.1 Pt 2., ktoré naznačujú budúce progresívnejšie chute kapely.

Už dlho som nepočul kapelu ako Seven Sisters, ktorá by reálne znela tak presvedčivo „britsky“ heavymetalovo, vrátane poriadne naechovaných bicích a gigantickej porcie gitarových prepletencov. Za najdôležitejšiu ale považujem schopnosť napísať kvalitné piesne s chytľavými melódiami, a to sa kapele darí v miere vrchovatej. Prekvapivo jedna z najlepších heavymetalových dosiek roku 2018.

Čo zaujímavé prináša heavy metal v podaní Seven Sisters? (recenzia) - 1Čo zaujímavé prináša heavy metal v podaní Seven Sisters? (recenzia) - 2Čo zaujímavé prináša heavy metal v podaní Seven Sisters? (recenzia) - 3Čo zaujímavé prináša heavy metal v podaní Seven Sisters? (recenzia) - 4Čo zaujímavé prináša heavy metal v podaní Seven Sisters? (recenzia) - 5Čo zaujímavé prináša heavy metal v podaní Seven Sisters? (recenzia) - 6Čo zaujímavé prináša heavy metal v podaní Seven Sisters? (recenzia) - 7Čo zaujímavé prináša heavy metal v podaní Seven Sisters? (recenzia) - 8Čo zaujímavé prináša heavy metal v podaní Seven Sisters? (recenzia) - 9Čo zaujímavé prináša heavy metal v podaní Seven Sisters? (recenzia) - 10