Česká kapela ALIKE má na konte už celkom slušný arzenál skladieb. Tento rok prišli na trh so svojím piatym počinom, ktorý dostal názov Desires, Hopes And Failures. Tento v poradí tretí dlhohrajúci album ma hneď na začiatku zaujal i sklamal. Zaujal ma svojím obalom. Ten mi jednak trochu evokuje ich debut v materinčine a jednak má podľa mňa veľkú výpovednú hodnotu. Sklamalo ma ale, že na rozdiel od svojich predchodcov, novinka vyšla iba v digitálnej forme. Ani to ma však neodradilo a desať skladieb som si nechal prebehnúť ušami.

Na albume sa výrazne derú do popredia elektronické zvuky. Selfish Dreams, Oh No, Desire, Limbo Light, Indecisive. Tie všetky sú toho dôkazom. Avšak v únosnej a v niektorých prípadoch dokonca veľmi príjemnej forme. Výnimkou je pre mňa iba I Don’t Like You, ktorú som ihneď ohodnotil jej vlastným názvom. Tu je na mňa tej elektroniky až príliš. Navyše sa nesie celá v akomsi numetalovo-rapovom duchu. Svetlým momentom je spev a tvrdšia gitarová pasáž v závere. Okrem elektronických zvukov sa ale na albume sem-tam mihne aj symfonickejší zvuk klávesu. Všimnete si ho napríklad v Selfish DreamsIndecisive.

Najsilnejšími zbraňami kapely Alike sú tvrdé gitarové riffy a mohutné melodické refrény. O tom sa nedá ani diskutovať. Tvrdosť gitár vychutnáte v Limbo Light, ale môžeme opäť použiť aj univerzálny príklad Selfish Dreams. Love Temporary znie o čosi punkovejšie a disharmonickejšie. Je to najväčšia špina tohto albumu. A hovorím to v najlepšom možnom slova zmysle.

Veľmi energické, ba až tanečné sú skladby ako Falling Down, Desire, postupne sa rozbehne aj Indecisive, ale predovšetkým sem patrí Oh No. No čo sa týka gitarových zvukov, nezaostávajú v ničom ani miernejšie skladby. Už len pri úvode Niky AM sa slasťou roztápajú uši. A tie refrény? Spomeniem Desire, Love Temporary a Oh No. Pokiaľ si ich pustíte, budete si ich pospevovať ešte dlho.

Na spevákov hlas som si chvíľu zvykal. Hlavne čo sa týka farby. Avšak spieva skutočne kvalitne. Okrem iného treba vyzdvihnúť aj prepracované viachlasy v skladbe Indecisive a v závere piesne Love And Hate. Párkrát sa na albume dokonca objaví aj náznak screamu. Ocenil by som ho možno v tomto type hudby o niečo viac a výraznejšie.

Ak máte radi grunge, punk a moderný zvuk plný elektroniky, určite dajte aktuálnemu albumu kapely Alike šancu. Cítil som z neho vplyv kapiel ako sú Gorillaz, My Chemical Romance či Good Charlotte. Ale to je len môj názor obmedzený tým, čo mám napočúvané. Z desiatky celkom rozmanitých skladieb si určite vyberiete.

Čo vám u Alike zachutí a čo odložíte na bok taniera? (recenzia) - 1Čo vám u Alike zachutí a čo odložíte na bok taniera? (recenzia) - 2Čo vám u Alike zachutí a čo odložíte na bok taniera? (recenzia) - 3Čo vám u Alike zachutí a čo odložíte na bok taniera? (recenzia) - 4Čo vám u Alike zachutí a čo odložíte na bok taniera? (recenzia) - 5Čo vám u Alike zachutí a čo odložíte na bok taniera? (recenzia) - 6Čo vám u Alike zachutí a čo odložíte na bok taniera? (recenzia) - 7Čo vám u Alike zachutí a čo odložíte na bok taniera? (recenzia) - 8Čo vám u Alike zachutí a čo odložíte na bok taniera? (recenzia) - 9Čo vám u Alike zachutí a čo odložíte na bok taniera? (recenzia) - 10