Naši slovenskí folkmetalisti ACHSAR sú tento rok skutočne produktívni. Po svojom singli Loud And Proud vydali aj EP s názvom In Battle I Was Born. Šesť skladieb a ako to je už u tejto kapely dobrým zvykom, objaví sa v jednej z nich aj zaujímavý hosť, konkrétne Rob Lundgren v skladbe The Last Warrior‘s Breath. Veľmi príjemná oddychovka s dobovým stredovekým zvukom, akustickými gitarami a flautou zaradená na koniec EP.

Ale poďme pekne od začiatku. Celé EP začína stopou Prologue. Je to síce len hovorené slovo, ale i tak navodí svojou farbou a prednesom skvelú atmosféru. Ako poslucháč budete určite hltať každú slabiku. Musím sa priznať, že mi Prologue v podaní Achsar trochu pripomenul kapelu Manowar, ktorá má vo svojich skladbách taktiež neúrekom podobných častí, ktorými dokážu skvele vygradovať atmosféru.

Vráťme sa však ku kapele Achsar. Trúbenie na roh a divoké bicie evokujú bojovú atmosféru a oznamujú nástup skladby Berserk Rage. Na to, že je to vcelku krátka vypaľovačka (dokonca kratšia než spomínaný Prologue), sa tu stihne toho udiať celkom požehnane. Mohutné refrény, gitarové sólo či vydarený riff hraný na basovej gitare vás vtiahnu priamo do stredu boja.

Nasleduje titulná In Battle I Was Born so stredovekým nádychom. Tému hranú na akustickej gitare (alebo lutne?) a flaute preberie akordeón sprevádzaný elektrickou gitarou a bicími. Druhá menovaná kombinácia je mi v tvorbe kapely Achsar skutočne veľmi pochuti. Objavuje sa aj v Letters From The Dark, kde zapadá zvuk akordeónu do tvrdého gitarového riffu až neskutočne. A to melodicky, harmonicky aj farebne.

Táto skladba je celkovo podľa mňa z celého EP najchytľavejšia. Naproti tomu najtvrdšou a najsurovejšou je určite Black Raven. Scream strieda growl, bicie klincujú a tlačia celú kapelu neúprosne napred. Iba melodická inštrumentálna linka v pozadí celú skladbu trochu zjemňuje.

Achsar opäť nesklamali a dali svojim fanúšikom to, čo od nich každý očakával. Kvalitný folk metal s osobitým zvukom, aký sa v našich končinách len tak nepočuje. Achsar sú v slovenskom merítku veľmi originálna a kvalitná kapela a EP In Battle I Was Born to opäť potvrdilo.

Čo stihli Achsar predviesť v šiestich skladbách? (recenzia) - 1Čo stihli Achsar predviesť v šiestich skladbách? (recenzia) - 2Čo stihli Achsar predviesť v šiestich skladbách? (recenzia) - 3Čo stihli Achsar predviesť v šiestich skladbách? (recenzia) - 4Čo stihli Achsar predviesť v šiestich skladbách? (recenzia) - 5Čo stihli Achsar predviesť v šiestich skladbách? (recenzia) - 6Čo stihli Achsar predviesť v šiestich skladbách? (recenzia) - 7Čo stihli Achsar predviesť v šiestich skladbách? (recenzia) - 8Čo stihli Achsar predviesť v šiestich skladbách? (recenzia) - 9Čo stihli Achsar predviesť v šiestich skladbách? (recenzia) - 10