Niekedy si vravím, že žijeme vďaka vydavateľstvu Frontiers v ďalšej zlatej ére hard rocku. Jedným z nových projektov agilných Talianov je sólová doska Tonyho Hernanda z LORDS OF BLACK. Vydaná pod nič nehovoriacim názvom Restless Spirits (s ešte menej vraviacim obalom s autom, ženou kráčajúcou smerom k obzoru a balónom) prináša hudobnú pochúťku v podobe jedenástich AOR piesní s metalovou patinou, tu tvrdších, tu srdcervúcejších.

Už na poslednom CD hlavnej kapely španielskeho gitaristu Icons Of New Day (2018) som si všimol jeho talent zložiť chytľavé epické refrény. No a teraz sa celý svet dozvedel vďaka sólovke, z počúvania akej hudby sa tomuto umeniu naučil. Hernando oslovil množstvo spevákov, ktorí svoje talenty otlačili do jednotlivých piesní. Výsledok je vďaka tomu pestrý, ale, našťastie, nie neladiaci. Na svoje si prídu nielen milovníci veľkých hlasov, ale aj virtuóznych sól. Tie gitarista citlivo vložil do piesní a potešia hlavne milovníkov šprintérov ako Gus G, Gary Moore či John Sykes.

Kľúčovým spolupracovníkom Hernanda bol vynikajúci bubeník (a vokálny klon Steva Perryho z Journey) Deen Castronovo. Nielenže mu celý album špičkovo nabúchal (fakt je pôžitok počúvať bubny), ale svoj hlas symbolicky "prenajal" trom skladbám. Hlavne prvá z nich Unbreakble znie ako z jedna najlepších piesní Journey, ktorú nikdy nenahrali. Za zmienku ale stojí aj metalovejšia Live To Win, v ktorej sa Castronovo predstavil v rockovejšej polohe a Hernando zase nezaprie svoju záľubu v už zmienenom Johnovi Sykesovi.

Svoju hviezdnu chvíľku si na doske strihol aj jeden z najvyťaženejších hlasov súčasnosti – John Gioeli (Axel Rudi Pell, Hardline). Stop Livin´ To Live Online funguje parádne ako otvárak vďaka dynamitu v hlasivkách Američana a v piatej power balade Nothing I Could Give To You zase pripomenie svoje angažmány u nemeckého gitaristu. Zaujímavé je, že jednu z najsilnejších piesní, pulzujúcu hardrockovicu I Remeber Your Name, naspieval Kent Hilli od relatívne malo známych AOR melodikov Perfect Plan.

Rovnako silno pôsobia piesne v podaní Dina Jelusica, ktorého by som vokálne prirovnal k Jeffovi Scottovi Sotovi. Len kúsky naspievané Alessandrom del Vecchiom pôsobia troška vatovo a menej výrazne. Na záver albumu však ešte prichádza jedna pecka, ktorá poteší hlavne fanúšikov Lords Of Black. Ich nový spevák, famózny Diego Valdéz (silno odporúčam milovníkom R. J. Dia skontrolovať superskupinu Dream Child) sa predstavuje v epickej metalovej piesni In The Realm Of Black Rose. Perfektná bodka s nádhernými zdvojenými gitarovými melódiami, ktorá dáva tušiť, ako bude znieť nový album španielskych powermetalistov.

Tony Hernando sa na albume svojho sólového projektu RESTLESS SPIRITS vytiahol. Svieže metalizované AOR s vynikajúcimi spevákmi a kvalitnými skladbami poteší všetkých milovníkov kvalitnej rockovej hudby. Určite jeden z tých zmysluplných Frontiers projektov, ktorý by som odporučil napríklad fanúšikom dosky Gioeli/Castronovo či superskupiny Revolution Saints.

Čo predviedol na svojej prvej sólovke gitarista Lords Of Black? (recenzia) - 1Čo predviedol na svojej prvej sólovke gitarista Lords Of Black? (recenzia) - 2Čo predviedol na svojej prvej sólovke gitarista Lords Of Black? (recenzia) - 3Čo predviedol na svojej prvej sólovke gitarista Lords Of Black? (recenzia) - 4Čo predviedol na svojej prvej sólovke gitarista Lords Of Black? (recenzia) - 5Čo predviedol na svojej prvej sólovke gitarista Lords Of Black? (recenzia) - 6Čo predviedol na svojej prvej sólovke gitarista Lords Of Black? (recenzia) - 7Čo predviedol na svojej prvej sólovke gitarista Lords Of Black? (recenzia) - 8Čo predviedol na svojej prvej sólovke gitarista Lords Of Black? (recenzia) - 9Čo predviedol na svojej prvej sólovke gitarista Lords Of Black? (recenzia) - 10