V roku 2017 vyhrali súboj kapiel a teraz prišli so svojím debutom. OFF THE LINE z Bratislavy predstavia na svojom rovnomennom albume sedem skladieb s údernými slovenskými textami, v ktorých počas necelej polhodiny nepotešia iba milovníkov špinavých grungeových gitár, ale i tých, ktorí majú záľubu v moderných metalových kompozíciách či žánrových prienikoch.

Ak máte radi grunge a alternatívny rock, tak vás album poteší hneď svojimi prvými tónmi. Dve úvodné skladby Voľným pádomAlica podľa rovnakého vzorca otvárajú špinavé elektrické gitary, ktoré prechádzajú do pokojnejších slôh. Voľným pádom si navyše získa poslucháča mohutným refrénom. Priamočiara melódia podopretá stenou elektrických gitár sa plynule zmení na poriadne naefektované disharmonické grungeové sólo. Podobne kvalitné sólo ponúka aj Alica. Tu sú gitary v úvode a sóle možno dokonca ešte o čosi špinavšie, ale skladbe bolo ubraté na refréne.

Ak si myslíte, že v tomto duchu sa bude niesť celý album, tak sa mýlite. Neviem, či je to plus alebo mínus. To musíte posúdiť sami. Mne by nevadilo ani zotrvanie v grungeovej rovine. Veľmi ma oslovili ale posledné dve skladby. Pieseň Šaty je funkovo energická, no zároveň sa v nej stále objavujú špinavé gitary a skvelé riffy. Záverečná Cesta spočiatku pôsobila ako jediná pomalá skladba na albume. Ale kapela ma aj v tomto prípade rýchlo vyviedla z omylu. Má síce miernejšie tempo, ale určite to nie je žiadny slaďák.

Zostala nám trojica skladieb, ktoré sa od vyššie spomenutých opäť líšia. Párty randal síce začína pravdepodobne najviac grungeovou gitarou, ale postupne prejde cez klasické hardrockové slohy a polorecitované refrény až k punkovým rytmom. Kapela ukázala v tejto skladbe, že má čo predviesť aj mimo žánru, ktorý si vybrala za svoj domovský.

Podobne to je aj s Ukáž svoju tvár. Tvrdá gitara v úvode a výrazná plechová basa v slohách naznačujú zmenu. Rap v slohách, scream pod spevom v refrénoch. Off The Line dokazujú, že ani moderné trendy v rockovej a metalovej hudbe im nie sú cudzie. Jediná pieseň, v ktorej je pre mňa toho rapu až príliš, je skladba Brehy. Na druhej strane ale musím povedať, že sa mi tu veľmi páči basová linka v prvých slohách a gitarové vyhrávky v refrénoch. Takže ani túto skladbu som úplne nezatratil.

Off The Line svoj debut postavili do roviny štýlovej rozmanitosti. Do svojho sympatického špinavého grungeu vmiešavajú prvky hard rocku, funku, punku, metalu, ale aj rap. Ich hudba je živá, energická a hlavne rôznorodá. Napriek tomu nemáte pocit, že chlapci nevedia, čo chcú hrať. Práve naopak. Vedia to presne a každý milovník dobrej hudby si v ich hudbe nájde to svoje. Príjemná farba spevákovho hlasu a texty, ktoré majú hlavu a pätu, sú potom už len čerešničkou na torte. Chalani z kapely ma upozornili, že ich CD treba počúvať poriadne nahlas. Mali pravdu. Inak to ani nejde. Pamätajte na to aj vy.

Čo sa okrem grungeu skrýva na albume Off The Line? (recenzia) - 1Čo sa okrem grungeu skrýva na albume Off The Line? (recenzia) - 2Čo sa okrem grungeu skrýva na albume Off The Line? (recenzia) - 3Čo sa okrem grungeu skrýva na albume Off The Line? (recenzia) - 4Čo sa okrem grungeu skrýva na albume Off The Line? (recenzia) - 5Čo sa okrem grungeu skrýva na albume Off The Line? (recenzia) - 6Čo sa okrem grungeu skrýva na albume Off The Line? (recenzia) - 7Čo sa okrem grungeu skrýva na albume Off The Line? (recenzia) - 8Čo sa okrem grungeu skrýva na albume Off The Line? (recenzia) - 9Čo sa okrem grungeu skrýva na albume Off The Line? (recenzia) - 10