Ružomberský DEMENTOR má na domácej deathmetalovej scéne zaslúžený kultový status. A dovolím si tvrdiť, že nielen na domácej. Z času na čas som pri počúvaní ich starších vecí šomral popod fúzy, že by páni už mohli konečne prísť aj s nejakým novým materiálom. Hlavne, keď vlani oslávili tri dekády svojej existencie na scéne. A moje preklínanie bolo vyslyšané. Dementor skutočne chystajú nový album. Po dlhých ôsmich rokoch vypustili ochutnávku toho, čo pre svojich fanúšikov chystajú v podobe desaťminútového EP Blasphemy Madness obsahujúceho tri skladby.

Magic Of Death, Blasphemy Madness In Guild With Deamon. To je trojica ukážok z novej tvorby kultovej formácie Dementor. Za vizuálnu a textovú stránku je zodpovedný basák Ondrej a treba povedať, že odviedol skvelú prácu. Obal albumu ma hneď zaujal. Grafika vystihuje presne to, čo človek očakáva od názvu Blasphemy Madness a navyše skvele podčiarkuje hudobný materiál, ktorý na EP nájdete. A či je slovo deamon v názve tretej skladby takto napísané s nejakým umeleckým zámerom alebo je to preklep, to je popri všetkej odvedenej práci skutočne zanedbateľná otázka.

Trojicu skladieb nie je potrebné nasilu špikovať jednu po druhej. Nájdete v nich veľa spoločných znakov, no napriek podobným vzorcom v aranžmánoch je každá originálna svojou harmóniou a rytmikou. Práve tieto dve zložky ma zaujali na novom EP kapely Dementor najviac. Hra s rytmikou a tvrdými riffmi je na celom tomto albume popretkávaná melodickejšími gitarovými vyhrávkami a uchu lahodiacimi harmonickými postupmi. V titulnej skladbe je výrazne rytmizovaný dokonca i growl, čo človeka doslova strhne do podvedomého napodobňovania tohto rytmu hlavou či niektorou končatinou.

Určite sa zhodneme na tom, že tento typ muziky vôbec nie je o dlhých inštrumentálnych pasážach a virtuóznych sólach. Preto tu žiadne ani nehľadajte. Nechýbajú tu. Gitarista sa aj napriek tomu vo svojich tvrdých riffoch dokonale predviedol po rytmickej, harmonickej i melodickej stránke. Rovnako skvelú prácu odviedol aj bubeník. Divoké búšenie striedajú pokojnejšie časti poprepletané nápaditými údermi. Pripojte k tomu všetkému mohutný growl navodzujúci presne tú agresívnu, nenávistnú a temnú atmosféru, ktorú Blasphemy Madness potrebuje a jediné, čo vám možno zachýba, bude hutný zvuk basovej gitary, ktorý síce do hudobného celku skvele zapadá, ale aspoň na niekoľkých miestach sa mohol dostať o čosi viac do popredia.

Legendárny Dementor svojím novým počinom ukazuje, že sa pripravovaným albumom určite nechystá podliezť latku nastavenú staršími nahrávkami a svoj kultový status na deahmetalovej scéne si určite plánuje zachovať. Blasphemy Madness je EP plné energie a hudobnej brutality, ktoré by nemalo chýbať v zbierke žiadneho fanúšika tejto kapely.

Čo naservíruje Dementor po ôsmich rokoch? (recenzia) - 1Čo naservíruje Dementor po ôsmich rokoch? (recenzia) - 2Čo naservíruje Dementor po ôsmich rokoch? (recenzia) - 3Čo naservíruje Dementor po ôsmich rokoch? (recenzia) - 4Čo naservíruje Dementor po ôsmich rokoch? (recenzia) - 5Čo naservíruje Dementor po ôsmich rokoch? (recenzia) - 6Čo naservíruje Dementor po ôsmich rokoch? (recenzia) - 7Čo naservíruje Dementor po ôsmich rokoch? (recenzia) - 8Čo naservíruje Dementor po ôsmich rokoch? (recenzia) - 9Čo naservíruje Dementor po ôsmich rokoch? (recenzia) - 10